تفاهم نامه پايانه صادرات محصولات فرهنگي قم بين وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان توسعه تجارت ايران و استانداري قم منعقد و به امضاء سيدمحمد حسيني، حميد صافدل و كرم رضاپيريايي رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از «شاتا» از سازمان توسعه تجارت ايران، رييس اين سازمان  در مراسم امضاء اين تفاهم نامه گفت: در حوزه محصولات فرهنگي ظرفيتها و پتانسيل بزرگي براي صادرات وجود دارد.

معاون وزير صنعت معدن و تجارت افزود: صادرات محصولات فرهنگي طي سالهاي اخير بين 150 تا 200 ميليون دلار بوده است.

صافدل با اشاره به سرمايه هاي فرهنگي كشور و توانمنديهاي موجود در اين حوزه گفت: بايد به سرعت شاهد رشد صادرات اين محصولات باشيم.

رييس كل سازمان توسعه تجارت خاطرنشان كرد: تفاهم نامه پايانه صادرات محصولات قم با هدف حمايت از صادرات غيرنفتي، گسترش فرهنگ اسلامي و ضرورت همگرايي بخش دولتي و خصوصي تنظيم و به امضاء رسيد.

صافدل اضافه كرد در راستاي امضاء تفاهم نامه فوق سازمان توسعه تجارت ايران با صدور مجوزهاي مورد نياز، حمايت هاي مالي و قانوني و تسريع در روند امور از اين طرح حمايت خواهد كرد.

رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران از تشكيل كميته اي با حضور نمايندگان دستگاههاي ذيربط براي پيشبرد اهداف تفاهم نامه خبر داد و گفت: از صدور مجوز فعاليت تا صادرات محصولات فرهنگي امور به دقت مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.

صافدل در پايان افزود: صادرات كالاهاي غيرنفتي استان قم در سال گذشته معادل 170 ميليون دلار بوده كه نسبت به مدت مشابه به لحاظ ارزش 25 درصد رشد و به لحاظ وزن 55 درصد رشد داشته است.

در ادامه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس كل سازمان توسعه تجارت ايران، استاندار قم و جمعي از مسئولين استان قم و فرهنگيان استان از بازي رايانه اي عمليات 2 مربوط به فتح خرمشهر رونمايي شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ظرفیت ، محصولات ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار