قرار است کنفرانس گروه سری بیلدربرگ که متشکل از نخبگان جهانی است در هرت فوردشایر در انگليس، در هفته آینده برگزار شود. این مردم انگليس هستند که میلیون ها دلار هزینه این کنفرانس را از جیب خودشان بپردازند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، گروه بیلدربرگ نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماما انتصابی هستند و تعداد ایشان به حدود ۱۳۰ نفر می‌رسد. تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در زمینه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه هستند. بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند.اعضای گروه بیلدربرگ در کنفرانس سالیانه خود، در مورد مسایل جاری سیاسی و اقتصادی جهان به صورت محرمانه با یکدیگر تبادل نظر و مشورت می‌کنند.گروه بیلدربرگ نام خود را از هتلی در کشور هلند می‌گیرد که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴، میزبان اعضای کنفرانس بود. دفتر گروه بیلدربرگ در شهر لیدن و در نزدیکی شهر لاهه در کشور هلند قرار دارد.  

درمیان تدابیر شدید امنیتی پلیس انگلستان و همچنین ترس پلیس از شورش و خشونت تظاهرکنندگان مخالف گروه بیلدربرگ ، قرار است نخبگانی از سرتاسر جهان در هتل گروو در واتفورد دور هم جمع شوند تا برای مهمترین مسائل جهانی صحبت و تبادل نظر کنند . اعضای این گروه شامل خاندان های سلطنتی ، نخست وزیران و اربابان صنعت وتجارت جهان هستند . 

از سال 1998 این اولین بار است که این کنفرانس در انگلستان برپا می شود . 

با حفاظت شدیدی که پلیس از محل برگزاری این کنفرانس به عمل می آورد اطلاعات چندانی نمی شود از این اجلاس به دست آورد . برگزار کنندگان این اجلاس نیز که قرار است 6 ژوئن برگزار شود از دادن لیست شرکت کنندگان امتناع ورزیده اند . یکی از برگزارکنندگان اجلاس وزیر کابینه حزب حاکم (کارگر) کن کلارک است که لیستی را از مدعوین ارائه نداده اما می شود از لیست حضور و غیاب خود هتل به برخی اسامی دست پیدا کرد . 

پلیس هرت فوردشایر از افشا کردن هزینه حفاظت این کنفرانس امتناع کرده است . پلیس هرت فوردشایر چندی پیش درگیر تظاهرات ضد سرمایه داری در جای دیگری از شهر بوده که شاهد حضور تظاهرکنندگان از نقاط مختلف جهان بود .

پلیس در هماهنگی کامل با نخست وزیری است تا بتواند هزینه های اضافی و غیرقابل پیش بینی را دریافت کند تا خللی در برگزاری کنفرانس ایجاد نشده و بودجه پلیس هم کاهش نداشته باشد .
به نظر میرسد هزینه حفاظت از این اجلاس یک درصد کل بودجه پلیس را شامل شود . یعنی چیزی حدود 8/1 میلیون پوند . 

حدود 140 نفر از نخبگان از سرتاسر جهان قرار است در این کنفرانس شرکت کنند . 

در دوره قبلی این اجلاس کسانی مثل هنری کیسینجر ، دیوید راکفلر ، شاهزاده چارلز ، پیتر ماندلسون ، دیوید کامرون و ملکه هلند حضور داشته اند . اما قطعاً امسال کسان دیگری به اجلاس بیلدربرگ دعوت خواهند شد .

ممنوعیت حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران در این اجلاس، اوج مخفی کاری در این اجلاس را ثابت می کند و به این نظریه دامن می زند که آنها می خواهند دوباره بر سلطه و چیرگی خود بر اقتصاد و سیاست جهان ادامه دهند .

به نظر می رسد هزینه این اجلاس سری را مردم انگليس خواهند پرداخت؛ مردمی که خود در هزارتوی مشکلات اقتصادی راهی برای فرار می جویند .



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار