استاندار اردبیل گفت: جاده اصلی خلخال ـ کلور ـ درام جاده استراتژیک استان اردبیل به مرکز کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد در جریان سفر به شهرستان خلخال و مراسم بازگشایی جاده خلخالـ کلور ـ درام اظهار داشت: راه اصلی خلخال ـکلورـدرام جاده استراتژیک استان در اتصال استان اردبیل به مرکز کشور است.

وی تصریح کرد: این راه اصلی به دلیل قرار گرفتن در منطقه خوش آب و هوا علاوه بر حمل و نقل جاده‌ای، در رونق اقتصادی و گردشگری استان و شهرستان خلخال تأثیرگذار می‌باشد.

استاندار اردبیل دربازدید از راه اصلی کلور، به نقش استراتژیک جاده اردبیلـ خلخالـ کلورـ درام اشاره کرد و افزود: این جاده مسافت مرکز استان اردبیل و شهر خلخال را تا مرکز کشور 100کیلومتر کاهش داده و به لحاظ قرار گیری در منطقه خوش آب و هوا به عنوان یک جاده اصلی در تردد مسافر و کالا برای استان و شهرستان در آینده ایفای نقش می‌کند.

نیکزاد به اهمیت این راه اصلی اشاره کرد و گفت: انشاالله در تلاش هستیم تا با پیگیری‌های لازم جهت تعریض و آسفالت این محور نیز اقدامشده و توجه مسئولان کشوری را می‌طلبد.

وی افزود: جاده کلور ـ درام که از روستای درو بخش شاهرود آغاز می‌شود و در پاوه رود شهر منجیل به جاده اصلی و اتوبان تهران ـ رشت اتصال می‌یابد که از شهر خلخال تا منجیل 160کیلومتر می‌باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: جاده کلور ـ درام در چهار قطعه تعریف شده و این طرح در سال گذشته دو میلیارد و400 میلیون تومان اعتبار داشته و امسال نیز با پیگیری‌های مسئولان شهرستان، استاندار اردبیل و نماینده مردم خلخال و کوثر دو میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تخصیصیافت و هفت میلیارد تومان دیگر نیز از محل فروش اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی تامین اعتبار و این طرح ادامه می‌یابد.

جلیل جعفری‌بنه خلخال به خوشحالی مردم و اهالی منطقه شاهرود خلخال اشاره کرد و افزود: مردم به نقش نظام و تاثیر‌گذاری آن در پیشرفت و آبادانی منطقه اعتماد داشته و خواستار خروج این بخش از بن‌بست و پیوستن به توسعه همه‌جانبه هستند.

وی تصریح کرد: قطعه بازگشایی شده در منطقه صعب‌العبور سه راهی گلوزان تا آبگرم تیل بود که با تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان خلخال به صورت امانی از سوی اداره راه و شهرسازی خلخال بازگشایی اولیه انجام شد و هم اکنون به صورت خاکی قابل تردد است/س 

برچسب ها: اردبیل ، جاده ، کلور ، درام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.