معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: با توجه به سابقه درخشان طب سنتی و گونه‌های مختلف گیاهان دارویی همدان که هنوز معرفی نشده است برپایی نمایشگاه‌های گیاهان دارویی بسیار ارزشمند است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، "خسرو سامری" در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی برپایی اولین نمایشگاه عرقیات و گیاهان دارویی الوند در مجوعه تفریحی توریستی ورزشی گنجنامه افزود: با توجه به عقبه وضعیت گیاهی دامنه الوند، ایجاد بانک اطلاعاتی گیاهان دارویی به ویژه گیاهان دارویی منحصر بفرد همدان امری ضروری است.

سامری به عنوان نمونه از صنعت گلاب گیری کاشان یاد کرد و در این‌باره تصریح کرد: اگر درباره شناساندن همدان به عنوان پایگاه طب سنتی نیز اقدام شود مطمئناً همانند گلاب گیری کاشان در جذب توریست به استان همدان نیز موثر خواهد بود.

وی خواستار برگزاری جشنواره عرقیات و گیاهان دارویی، انعکاس کشوری و دعوت از چهره‌های ماندگار عرصه طب سنتی و گیاهان دارویی در سال آینده شد.

سامری با توجه به علاقه مردم نسبت به استفاده از نوشیدنی‌های سنتی عرقیات و گیاهان دارویی، از حمایت استانداری در برپایی بهتر و ماندگاری چنین نمایشگاهی در همدان خبر داد.

نمایشگاه عرقیات و گیاهان دارویی الوند از تاریخ 13 لغایت 17 خرداد، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 12 شب در دهکده تفریحی توریستی ورزشی گنجنامه همدان برگزار می‌شود و بازدید آن برای عموم آزاد است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: همدان ، طب سنتی ، پایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.