یک کارشناس مذهبی گفت: وقتی سخن از استفاده‌ی مواد مخدر به میان می‌آید این حکم الهی که ما نباید با دست خود به بدنمان آسیب و از آن به نادرستی استفاده کنیم سنخیت‌ پیدا می‌کند.

علم‌الهدی کارشناس مذهبی به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: دین اسلام نسبت به مساله عقل و درک انسانها که از ویژگی های مهم است تاکید فراوان می‌کند.
وی افزود: اگر عنصر عقل و درک از انسانها باز ستانده‌ شود انسان دیگر قادر به انجام دادن هیچ کاری نیست.
علم‌الهدی تصریح کرد: انسان حق ندارد در گذر زمان مرتکب رفتاری که به خود و تمام هدایای الهی که به صورت امانت در اختیار انسان قرار داده شده لطمه وارد کند و بدون دلیل اعضاء و جوارح خود را از بین ببرد.
وی ادامه داد: شخصی که به بدن خود آسیب زند ضریب هوشی او و یا درک و فهمش‌ از بین می رود و یا به کمترین حد خود می‌رسد.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: موادمخدر‌ در حقیقت از بین برنده ی مقطعی نسبت به هوشیاری و تعقل و فهم و کسانی که در رابطه با تهیه و توزیع و یا خرید و فروش اینگونه موادها‌ اقدام می کنند باید مجازات و به سزای اعمالشان‌ برسند.
علم‌الهدی یادآور شد: علم و آگاهی بزرگترین هدیه الهی که خداوند متعال به انسان‌ها اهدا کرده و می‌توان در رابطه با ناهنجاری‌های اجتماعی آگاه سازی مخاطبان از فرجام رفتارهای افسار گسیخته و همراه با عصیان این‌گونه انسانها را از مواد مخدر دور کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با فرزندانمان کمربند ایمنی و امینی را به طور غیر‌محسوس محکم کنیم و با آگاه‌سازی صحیح فرزندانمان را از گرداب اعتیاد که نتایج تلخی را به دنبال دارد نجات دهیم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار