برای نخستین بار در صنعت آب و فاضلاب کشور از محل ماده 56 قانون الحاقی و با حضور مشاور وزیر نیرو عملیات اجرایی بخشی از طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان آغاز شد.

سرپرست شركت آب و فاضلاب كاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان مجموع شبکه و خط انتقال را 32 کیلومتر با یک تصفیه خانه پیشرفته با فرایند (SBR) عنوان کرد و افزود: بخش اول این طرح احداث 12 کیلومتر خط انتقال با سرمایه گذاری 3 ميليارد و 200 ميليون تومانی بخش خصوصی نیز تا یکسال آینده اجرا می شود.

محمدرضا اسدي اهميت اجراي اين طرح در شهر تاريخي 2 هزار ساله نياسر براي اولين بار در كشور را تاکید کرد و گفت:این مدل سرمایه گذاری با استفاده از تسهیلات ماده 56 توسط بخش خصوصي از دو منظر موفقیت اجرا و اتمام طرح طی مدت زمان تعیین شده و معرفی به عنوان عنوان یک الگوی موفق در كشور حائز اهمیت است.

اسدی اجرای طرح فاضلاب شهر تاريخي نياسر با قدمت 2 هزار ساله با توجه به ظرفیت گردشگری بافت کوهستانی و عمدتا سنگی منطقه و شرایط خاص جغرافیایی به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و حفظ منابعی آبی این شهر را دیگر نکات قابل اهمیت اجرای این طرح برشمرد و گفت: ایجاد تاسیسات جمع آوری و تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب در این شهر از دیگر اهداف اجرای طرح است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای موفق این طرح توسط شرکت آبفای کاشان علاوه بر اثبات توانمندی و هنر این شرکت در اجرای سایر طرح های کلان می تواند آنرا به عنوان یک نمونه و الگوی موفق برای استفاده سایر مناطق کشور نیز معرفی کند.

به گفته وی، بخشی از طرح فاضلاب شهر نیاسر شامل 12 و سه دهم کیلومتر خطوط لوله به اقطار 200 تا 500 میلیمتر و تصب تعداد 450 انشعاب به روش تامین تسهیلات مالی، کالا تجهیزات و انجام عملیات اجرایی آن با استفاده از "آیین نامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقرارات دولت" برای اولین بار در صنعت آب و فاضلاب کشور پس از اخذ تاییدیه های لازم و تصویب آن توسط معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران و طی انجام تشریفات مناقصه به پیمانکار واگذار شده است.

مراسم آغاز عمليات اجرايي بخشي از طرح فاضلاب شهر نياسركاشان با حضور سيد مهدي ثمره هاشمي مشاور وزير نيرو و مديرعامل شركت مهندسی آبفاي كشور ، معاون استاندار و فرماندار كاشان ، سرپرست شركت آبفاي كاشان و مديران و معاونان این شرکت و سایر مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات كتابخانه شهر نياسر برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، طرح ، فاضلاب ، نیاسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.