مدیرکل مالیاتی استان اصفهان گفت: بیشترین سطح تمکین مالیاتی مربوط به بخش صنعت است و دیگر بخش ها هم باید در پرداخت مالیات خود مانند صنعت عمل کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  مراد امیری در نشست تولیدکنندگان در خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: باید کشور را به سوی اقتصاد بدون نفت پیش ببریم، اداره امور کشور هم بدون استفاده از پول نفت، با کمک مالیات امکانپذیر است.

وی ادامه داد: با وجود این نمی توان مالیات را افزایش داد چراکه صنعت توان پرداخت این افزایش را ندارد بلکه باید پایه های مالیاتی را افزایش دهیم به این معنا که کسانی که مالیات نمی پردازند شناسایی شوند و از آنها مالیات دریافت شود.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان درباره ماده 169 گفت: مکاتبات زیادی با تهران برای حل این مشکل صورت گرفته است و مسوولان در فکر ارایه راه حل هستند.

همچنین دراین نشست رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به مشکلات صنعتگران در پرداخت مالیات گفت: در طول چند سال گذشته شاهد کاهش درآمد واحدهای تولیدی بوده ایم.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی بهماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم اشاره کرد و افزود: طبق این قانون ارائه نکردن فهرست معاملات، مشمول جریمه ای معادل 1درصدمبلغ معاملاتی که فهرست آنها ارائه نشده است، می باشد؛ این در حالی است که تولیدکننده ناچار است بسیاری از نیازهای کارخانه ها را بدون فاکتور خریداری کند چراکه فروشنده از معرفی خود به اداره مالیاتی ممانعت و در صورت تقاضای خریدار برای فاکتور، معامله را ترک می کند. وی از مدیرکل مالیاتی استان خواست تا برای حل این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود.

وی با اشاره به مطالبات بخش خصوصی از دولت ، اظهار کرد: از یک طرف اداره مالیاتی مالیات را طلب می کند و از طرف دیگر دولت طلب خود را به بخش خصوصی پرداخت نمی کند./س

برچسب ها: اصفهان ، تمکن مالی ، بخش ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.