رئيس سازمان مديريت صنعتي از نهايي شدن طرح ارزيابي شركتهاي نوآوركشور با همكاري دانشگاه صنعتي شريف خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا از سازمان مديريت صنعتي علي كرمانشاه افزود: امروز نوآوري شاه بيت و جوهره مديريت است و روند تحولات دنياي امروز نيزبه گونه اي است كه يا بايد نوآور باشيد يا از گردونه رقابت حذف شويد.

وي اضافه كرد : از اين روي سازمان مديريت صنعتي در راستاي ماموريت خود در ارتقاي ظرفيت مديريت در كشور، ورود به عرصه نوآوري را جزو رسالتهاي اصلي خود قلمداد كرده و در اولين گام، طرح ارزيابي و رتبه بندي شركتهاي نوآور كشور را در دستور كار قرار داده است.
كرمانشاه اظهار كرد : در كنار ظرفيتهايي كه در اعضاي هيات علمي آموزش و هيات علمي مشاوران سازمان مديريت صنعتي و همچنين ساير ظرفيتهاي نوآوري نظير نوآوري در بنگاهها و شركتها قرار دارد، از ظرفيت  تشكلها و انجمنهاي حرفه اي در زمينه هاي تحقيق و توسعه و نوآوري و ساير دانشگاه هاي كشور كه رشته هاي مديريت فناوري و نوآوري فعاليت مي كنند، نيز استفاده خواهد شد.

عضو هيات علمي دانشگاه اضافه كرد: اين طرح ابعاد بين المللي مهمي نيز دارد كه در آن نه تنها از ظرفيتهاي بين المللي نظير پيمايشهاي نوآوري و مراكز معتبر دنيا در اين زمينه استفاده مي شود، بلكه باعث ايجاد يك رابطه تعاملي با كشورهاي صاحب سبك در اين حوزه و نهايتا ارتقاي ظرفيتهاي نوآوري در كشور خواهد شد.

رئيس سازمان مديريت صنعتي اشاره كرد :  اين حركت قرار است تبديل به يك مركز بزرگ نوآوري گردد و با كمك برجسته ترين نخبگان دانشگاهي از دانشگاه صنعتي شريف، پژوهشكده سياستگذاري علم، فناوري و صنعت، طراحي شده و به زودي وارد مراحل اجرايي مي شود.

وي اضافه كرد: كنار هم قرار گرفتن تجربيات سازمان مديريت صنعتي در ارزيابي و رتبه بندي شركتهاي كشور و دانش به روز و غني دانشگاه صنعتي شريف در حوزه نوآوري تركيبي بي بديل در كشور را به منظور شروع طرح فوق فراهم آورده است.

كرمانشاه با تاكيد بر ساير مزاياي اين حركت  در كنار اهميت فرهنگ سازي در نوآوري به عنوان يكي از اصلي ترين گامهاي توسعه ظرفيت نوآوري در كشورگفت: علاوه بر فرهنگ سازي، طرح رتبه بندي بنگاه هاي نوآور كشور،  مزايايي را براي  بنگاه هاي صنعتي ،  سياستگذاران ،دانشگاهيان و محققان وسرمايه گذاران در پي  دارد.

طرح رتبه بندي شركتهاي نوآور كشور به مانند طرح رتبه بندي شركتهاي برتر كشور (IMI100) پارادايم جديدي در فضاي كشور ايجاد خواهد كرد و نام اختصاري آن نيز IMII  مخفف Iran’s Most Innovative Institutes است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارزیابی ، شرکت ، نوآور ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار