سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم به عنوان مهمترین رویداد قرآنی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دوستداران قرآن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، برگزاری مراسم افتتاحیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در ابتدای این مراسم  پس از اجرای سرود جمهوری اسلامی ايران،‌ نماآهنگ قرآنی درباره فرمايشات مقام معظم رهبری در خصوص جايگاه قرآن كريم پخش شد و سپس قاسم مقدمی، قاری بين المللی و رتبه نخست بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللی قرآن جمهوری اسلامی ايران به تلاوت آياتی از قرآن كريم پرداخت.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان نخستین سخنران مراسم افتتاحیه سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سخنانی گفت: این مسابقات محصول بیش از 1600 مسابقه حفظ و قرآئت در سطح کشور است که دو نماینده جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان سایر کشورها رقابت می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران میزبان نمایندگان بیش از 70 کشور جهان است که بر محور این کتاب آسمانی گردهم آمده‌اند.
وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران در مقام قرائت و حفظ قرآن کریم و توجه به مفاهیم و آشنایی و آموزش آن رتبه خوبی بین کشورهای مختلف به دست آورده و همچنین در مقام عمل و تدبر به آیات کلام‌الهی پیش‌رو است.
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: ملت مسلمان ایران در 34 سال گذشته به برکت قرآن، امامت و ولایت به این توصیه عمل کرده اند و هر جا دشمن مقابل اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) ایستاده ملت مسلمان به صحنه آمده و بر دهان دشمن زده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی  خاطر نشان کرد:دشمن تلاش می‌کند تا حضور مردم در انتخابات کم رنگ شود، اما اگر عزت و عظمت خود را می‌خواهیم باید بار دیگر مردم ما حماسه‌ دیگری در عرصه سیاست بیافرینند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنند و این در سایه عمل به قرآن محقق خواهد شد.
در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری دیگر سخنران مراسم افتتاحیه  در سخنانی  شرکت کنندگان در مسابقات بین المللی قرآن کریم  از سراسر جهان را به عنوان سفیرانی دانست که  وقایع و حقایقی  را که در کشور ما مشاهده  می کنند را برای کشورهایشان بازگو کنند.
وی ادامه داد: شما در سفر به ایران این حقایق را بازگو کنید که در کشور ما بی‌حجابی وجود ندارد، مراکز فساد و فحشا وجود ندارد، هر چه هست دعوت به خداست و شما رسانه ملی ما را سایر کشورها مقایسه کنید، مجموعه آنچه که از قرآن و احادیث پیامبر و اهل بیت (ع) گفته می‌شود به همه جهان منتقل می شود.
محمدی گلپایگانی خطاب به حاضران گفت:شما ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی را با قبل از انقلاب مقایسه کنید که همه این مراکز فساد و فحشا به برکت نظام مقدس و رهبر فقید انقلاب اسلامی بسته شد و به جای آن معارف و مراکز قرآن حاکم شد.
رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره  به جریانات رخ داده در سوریه یادآور شد: حکومت سوریه اسلامی است، اما در مقابل اسرائیل جنایتکار ایستاده و به او نه گفته است و روابط تجاری و سیاسی با این رژیم غاصب ندارد، بنابراین حمایت ایران از این کشور بر این اساس است که در خط مقدم جبهه مقاومت است و هدف دشمن این است که این خط مقدم را بشکند و اگر روزی موفق شود که ان‌شاءالله نخواهد شد حکومت سوریه را ساقط کند پس از آن نوبت عراق خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی  خاطرنشان کرد:قرآن بهترین برنامه برای سیاست، اقتصاد، معیشت مردم و ... را ارائه داده که امیدواریم بتوانیم در سایه تعالیم این یادگار پیامبر (ص) و قانون اساسی اسلام روز به روز ترقی مسلمین را ببینیم و به آنچه می‌خواهیم تدبر کرده و عمل کنیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران وحید وکیلی نماینده ایران در رشته قرائت و هاشم سلطانی‌نژاد حافظ کل قرآن کریم نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل این دوره از مسابقات هستند.
بر اساس این گزارش، سالن اجلاس سران هر روز از ساعت 16:30 تا 22:30 پذیرای علاقه‌مندان به نوای دلنشین کلام‌الله مجید خواهد بود و برای این منظور از میادین اصلی شهر تهران وسیله ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده است.
همچنین، 9 داور خارجی و 8 داور داخلی کار قضاوت این دوره از رقابت‌ها را بر عهده خواهند داشت و در نهایت پنج نفر برتر هر رشته در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.
سی‌امين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن، رقابت‌های اين دوره از مسابقات از شنبه، 11 خردادماه در دو رشته حفظ و قرائت آغاز و تا روز پنجشنبه، 16 خردادماه در سه مرحله مقدماتی، ميانی و نهايی ادامه می یابد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار