مسئول گورستان منطقه يافاي تل آويو از کشف بقاياي جسد ده ها فلسطيني خبر داد که در دوران جنگ سال 1948 کشته و در گورستان اعراب منطقه يافا به صورت دسته جمعي دفن شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، مسئول گورستان عرب تبارهاي منطقه يافاي تل آويو تاکيد کرد اين گور دسته جمعي مملو از اسکلت روز چهارشنبه اتفاقي و هنگام انجام عمليات نوسازي در گورستان کشف شد.


عطار زينب صياد هشتاد ساله فلسطيني مي گويد در ماه هاي پاياني جنگ 1948 به جمع آوري اجساد فلسطينياني که در جنوب يافا کشته شده بودند و دفن سريع آن ها در اين گورستان کمک کرده است.


وي گفت حدود شصت جسد را  ظرف سه تا چهار ماه به گورستان منتقل کرده است. 


اين ماهيگير سالخورده تاکيد کرد: اغلب اجساد متعلق به افراد بي نام و نشاني بود که در خيابان ها کشته شده بودند و به علت ادامه نبردها خيلي فوري به خاک سپرده شدند.


اکثر ساکنان بندر عرب نشين يافا در سال 1948 ميلادي يا از شهر گريختند  يا از شهر رانده شدند . اين شهر در سال 1950 به  تل آويو ضميمه شد.


فلسطينيان و عرب تبارهاي ساکن فلسطين اشغالي 15 ماه مه مقارن با اعلام موجوديت اسرائيل در سال 1948 را روز نکبت مي خوانند. در اين سال بود که 760 هزار فلسطيني از سرزمين هاي فلسطيني بيرون رانده شدند. شمار آوارگان فلسطيني با احتساب فرزندانشان که در نسل هاي بعدي به دنيا آمدند هم اينک  بيش از پنج ميليون نفر تخمين زده مي شود. اين آوارگان بخشي از 11 ميليون فلسطيني را تشکيل مي دهند که هم اينک در سراسر جهان پراکنده اند.


در آن زمان تنها حدود 160 هزار فلسطيني در فلسطين اشغالي باقي ماندند. شمار آن ها با احتساب فرزندانشان در حال حاضر بالغ بر يک ميليون و 350 هزار نفر معادل 20 درصد جمعيت فلسطين اشغالي است.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار