كانديداي رياست جمهوري يازدهم گفت: بنده‌ای که خودم را امروز نامزد انتخابات کردم و در معرض رای مردم قرار دادم، حق ندارم در مقابل مردم بگویم که هر روز چوب لای چرخ دولتم می‌گذارند و دولت نمی‌تواند کار را پیش برد، به من اجازه نمی‌دهند که کار کنم و يا قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران محمدباقر قاليباف کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در برنامه تبليغاتي خود كه صبح امروز(شنبه) از شبكه راديويي ايران پخش مي شد،گفت: آمده‌ام با تمام وجود اعلام کنم که بر پیمانم پایدار ماندم، پیمانی که امام عزیزمان از روزی که در 19 سالگی پای در جبهه نهادم به من آموخت که مدیون این مردمم.

وی در ادامه افزود: آمده‌ام که بگویم نمی‌گذاریم به امید این ملت بزرگ جفا شود، آمده‌ام تا دوباره عهد برادرانم در سال‌های عشق و ایثار را زنده کنم. ایستاده‌ام تا به ایران وطنم و انقلاب نجیب و مظلوم اسلامی همانند آن روزهای بهشتی افتخار کنم. خدایا تو خود می‌دانی که آنچه انجام می‌دهم نه برای کسب قدرت نه برای رسیدن به دنیای بی‌ارزش من آمده‌ام تا پرچم ارزش‌های دینی برافراشته شود. سرزمین تو آباد گردد امنیت مردم فراهم آید و احکام تو اجرا گردد.


قاليباف تصريح كرد: مردم اين سوال را از ما مديران دارند که به هر حال اگر مشکل کشور مربوط به پول و اعتبار بود پس چه طور روزي که کشور با 24 ميليارد دلار اداره مي‌شد، با روزي که کشور با 120 هزار ميليارد دلار در سال اداره مي‌شود ما هيچ گشايشي در حوزه اقتصادي و معيشت در زندگي‌مان نمي‌بينيم؟ حتي وضعيت بدترهم شده است. رنج امروز کشور ما رنج ندانستن و نداشتن نيست چرا كه ما هم مي‌دانيم و هم داريم.

وي ادامه داد: مهمترين روحيه‌ در دوران جبهه و دفاع مقدس اين بود که هيچکس به فکر خودش نبود، همه به فکر ديگران بودند و لذا ما اين روحيه را بايد در کار داشته باشيم، مهمترين حلقه گمشده کشور ما امروز حلقه مديريتي است.

قاليباف اضافه كرد: روزي که بنده وارد نيروي انتظامي شدم، سهم نيروي انتظامي از بودجه عمومي دولت 3.2 دهم بود و روزي که من از نيروي انتظامي خداحافظي کردم سهم نيروي انتظامي از بودجه عمومي به 3 درصد رسيد،  يعني 0.2 درصد هم کاهش بودجه داشتيم ولي با اين حال کلانتري‌ها نو شد، دانشگاه پليس ساخته شد و مردم احساس کردند تحولي در اينجا اتفاق افتاد که اين نشان‌دهنده مديريت است.

اين كانديداي رياست جمهوري يازدهم اظهار داشت: بنده احساسم اين است که روند مديريتي در کشور نيازمند يک تحول اساسي و جدي است، تغيير اساسي بايد در حوزه مديريتي کشور اتفاق بيفتد و ما بايد بتوانيم از اين منابع انساني و مادي به درستي استفاده کنيم لذا اين اداي دين باعث شد که اينجا من احساس تکليف کنم و با کمک آن‌ها بتوانم سازمان دهي کنيم و يک روح تازه  و خون جديد در اين عرصه وارد سيستم مديريتي کشور کنيم.

وي ادامه داد: نسل جديدي آمده‌اند كه انقلاب و قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس را نديده‌اند و امروز را نگاه مي‌کنند و بنا به شرايط امروز قضاوت مي‌کنند كه قضاوتشان از ديد ما خوب نيست؛ ما مي‌توانيم  با تلاش، کار، مديريت، ‌خدمت، نشان دهيم که اسلام،فرهنگ جهادي و فرهنگ شهادت است که مي‌تواند دنيا و آخرت را تضمين کنند. خداوند به مسلمين اجازه داده است در راه اسلام همه چيزشان را تقديم کنند ولي هيچ وقت به مسلمانان اجازه نداده که عزت خود را بفروشند، امام حسين(ع) و مکتب عاشورا به ما اين درس را داد که هرگز ذلت را نپذيريم.

عضو ائتلاف سه‌گانه پيشرفت ادامه داد: ميزان عملکرد در نظام اسلامي بر مي‌گردد به ميزان صلاحيت، اخلاق و تربيت اسلامي نسبت به شهرونداني که در آن شهر و جامعه زندگي مي‌کنند. اگر دينداري در اين شهر ارتقا پيدا کرد، اگر دروغ در اين شهر کاهش پيدا کرده، اگر ربا در اين شهر کم شده، اگر دزدي حل شده، اگر آبرويزي يک مسلمان در اين شهر اتفاق نمي‌افتد نشان مي‌دهد كه مديران اين نظام اسلامي خوب عمل کردند.

وي گفت: ما هميشه نيازمند اين هستيم که وضعيت موجود را تحليل کنيم، حرف بدون عمل بزرگترين ظلم به انقلاب است، اين اتفاق بايد بيفتد و بايد فضا را فضاي کار وخدمت کنيم، اين جز با مديريت جهادي امکان‌پذير نيست، با صداي بلند و حرف تند‌زدن انقلابي‌گري نيست، انقلابي‌نمايي است.

قاليباف اظهار داشت: از دوران دفاع مقدس چيزهاي زيادي ياد گرفتيم، ياد گرفتيم چگونه کار کنيم، ياد گرفتيم برادري را، ياد گرفتيم محبت را، ياد گرفتيم ايثار و گذشت را، به فرموده حضرت امام (ره) جنگ يک نعمت بود، جنگ يک دانشگاه بود، آن‌جا همه باورها را با پوست و استخوان خود لمس کرديم، فهميديم نصرت الهي يعني چه، اميد يعني چه؟ همکاري يعني‌چه؟محبت يعني چه؟ گذشت يعني چه؟ مديريت در بحران يعني چه؟ مديريت جهادي يعني چه؟

وي تصريح کرد: خاطرم هست که وقتی مقام معظم رهبری بنده را به عنوان فرمانده نیروی هوایی معرفی فرمودند وقتی به آنجا رفتم احساسم این شد که یک مدیریت جهادی و یک بچه رزمنده وقتی به آنجا می‌رود باید یکسری اقدامات را انجام دهد؛ من در سن 35 سالگی احساس کردم اگر هوا و فضا را نشناسم و هوانوردی را بلد نباشم چطور به خودم اجازه می‌دهم با همکارانم کار کنم. بر همین اساس با سختی و زحمت تلاش کردم تا تخصص را بیاموزم؛ در آن زمان ایستادم تا با پرواز آشنا شوم چرا که احساس می‌کردم به این موضوع نیاز دارم.


اين کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: وقتي كه به شهرداری تهران آمدم همین نگاه و برق امید را در چشمان همه مهندسین شهرداری، افراد زحمتکش این مجموعه مثل همه رزمندگان دوران دفاع مقدس دیدم بنابراین کار را شروع کردیم و شما امروز شاهد آن هستید که پروژه بزرگ اتوبان امام علی (ع) افتتاح شد، پروژه‌ای که بیش از 35 سال بر زمین مانده بود و همه می‌گفتند که ساخت آن امکان‌پذیر نیست یا حداقل نزدیک به یک دهه زمان می‌برد، اما اين پروژه با همان نگاه، روحیه و فرهنگ کار در 22 ماه ساخته شد .
 
قالیباف اظهار داشت: امروز اگر شهر را تمیز می‌بینید که مایه افتخار است، به خاطر مدیریتی است که از همان فرهنگ بوده یعنی با آن کارگر و رفتگر عزیز با به سبک خودمان و با همان فرهنگ جهادی سخن می‌گوییم.
 
وی تاکید کرد:  پلیس 110 نوع سخن گفتن من با مردم بود که از جنس کار و عمل بود، پلیسی که شاید وقتی وارد کلانتری‌هایش می‌شدید حتما از شما می‌خواستند که پول بنزین، ناهار، کاغذ را بدهید و مشکلاتی داشت ولی کمتر از دو سال  با یک تلفن همه را عادلانه در خدمت گرفتند.
 
اين کاندیدای ریاست جمهوری افزود: بنده روزی كه در نیروی انتظامی بودم نوع حرف زدنم با مردم عزیزمان از جنس سخنرانی و نصیحت نبود بلکه جنس حرف من از جنس کار است، به طوری که مردم آن را در نیروی انتظامی دیدند و امروز هم در شهرداری شاهد آن هستند، بنده یک شهروند بودم فردی از جامعه که عقبه قدرت و ثروت نداشتم و به لطف ملت و به برکت انقلاب و امام (ره) و خون شهدا و مجاهدات اتفاق افتاد امروز در حضور ملت هستم و بر همین اساس باید نسبت به ملت ادای دین و انجام وظیفه کنم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی همه ما می‌دانیم که اين حوزه مي تواند منافع ملی کشور را تامین و از آرمان‌ها و باورهای ما در دنیا دفاع کند، اما تا یک انسجام درونی،  دولت کارآمد و قوی و همبستگی و همدلی ایجاد نشود، امکان ندارد که در سیاست خارجی موفق شویم حال چه بخواهیم مقاومت، مقابله و مذاکره کنیم .
 
شهردار تهران افزود: بنده‌ای که خودم را امروز نامزد انتخابات کردم و در معرض رای مردم قرار دادم، باید بدانم که شرایط کشور و ملت ما به گونه‌ای است که دیگر حق آزمون و خطا، حق تکروی و خود رایی، حق ماجراجویی و قهرمان بازی، حق ایجاد اختلاف و تنش، حق به حاشیه رفتن و دور شدن از مسائل اصلی کشور، حق باندبازی، حق پایمال کردن قانون را ندارم چرا که ملت ما تا پایان روز خدمتم نباید از من این جملات را بشنوند.
 
قالیباف تصریح کرد:‌ من حق ندارم در مقابل مردم بگویم که هر روز چوب لای چرخ دولتم می‌گذارند و دولت نمی‌تواند کار را پیش برد و به مردم بگویم که به من اجازه نمی‌دهند که کار کنم، حق ندارم به مردم بگویم که قانون اساسی ظرفیت لازم را برای کار ندارد و قانون اساسی را سلیقه‌ای اجرا کنم.
 

وی حطاب به مردم ادامه داد: در پیشگاه شما افتخار می‌کنم که چشمانتان نظاره‌گر راه من است، شمایی که مرا از کوچه پس کوچه‌های روستایمان به سمت نبرد عشق و تا جهاد بعد از جنگ حمایت کردید و اینک که اینجا ایستاده‌ام، آمده‌ام دوباره با برادران شهیدم که گویی در چشمان شما نشسته‌اند، عهد ببندم که بدن‌هایشان در کوه‌های غرب کشورم تکه تکه شد اما بی‌عزت نشد، آمده‌ام با آنهايي عهد ببندم که تمام سال‌های انقلاب رنج کشیدند اما آه نکشیدند، با آنها که درد فراغشان را حتی در گوش انقلاب هم زمزمه نکردند و به کوه‌ها درس مقاومت و ایستادگی دادند .
 
قالیباف بیان کرد: آمد‌ه‌ام که با خانواده‌هاي شهیدان، مفقودالاثرها، جانبازان و با این اهل دلان و با مردمان نجیبم ، با رهبر عزیزم با امامم، با چشمان نگران مردمم، خاک میهنم عهد دوباره عشق ببندم، عشقی که از آن روزهای بهشتی در چهره‌های این مردم مانده است، روزهایی که ایران شده بود باغی از باغ‌های بهشت، روزهایی که مردم همه برادر ، بی‌کینه، بی‌ریا، بی‌نفاق و بی‌دروغ و با محبت و با صفا شده بودند.
 
این کاندیدای ریاست جمهوری در پایان خاطر نشان کرد: عهد می‌بندم که آن روزهای بی‌کینه، بی‌ریا، بی‌دروغ، با صفا و پر محبت را به شهرمان به کشورمان و به آسمانم بازگردانم.
انتهاي پيام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار