وزير دفاع آمريکا شنبه از مجمعي درباره امنيت در آسيا که هيأتي نظامي از چين نيز در آن حضور دارند براي متهم کردن پکن به جاسوسي انفورماتيک، پديده‌اي رو به رشد که واشنگتن را نگران کرده است، بهره برد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ،، چاک هيگل آشکارا فشار بر مقامات چيني را پيش از نشست هفته آينده باراک اوباما و شي جينپينگ رؤساي جمهوري آمريکا و چين خواستار شد و بار ديگر گفت کاهش بودجه پنتاگون، راهبرد آسيا - اقيانوس آرام محوري آمريکا را تحت تأثير قرار نخواهد داد.
هدف از اين راهبرد تقويت توانمندي‌هاي آمريکا در منطقه به ويژه براي مقابله با افزايش قدرت نظامي چين است.
هيگل در سخنراني خود در جمع مسئولان اصلي دفاعي آسيا که در مجمع امنيتي سالانه شانگري-لا در سنگاپور گردهم آمده‌اند، گفت: آمريکا نگراني خود را از تهديد روز افزون حملات انفورماتيک که بخشي از آن به نظر مي رسد با ارتش و دولت چين در ارتباط باشد، ابزار کرد.
 در بين شرکت کنندگان در اين مجمع که شماري از آنها وزير هستند، نظاميان چيني از جمله ژنرال چي جيانگو يکي از پنج معاون رئيس ستاد مشترک نيروهاي مسلح چين نيز حضور دارند.
وزير دفاع آمريکا افزود:‌ما بايد بپذيريم که به مقررات مشترک در زمينه‌هاي جديد نياز است.وي در عين حال تشکيل کار گروه ويژه سايبري را بين واشنگتن و پکن مثبت ارزيابي کرد.
اوايل ماه مه، پنتاگون در گزارشي به کنگره آمريکا کمپين گسترده جاسوسي انفورماتيک چيني‌ها را به منظور تلاش براي جمع آوري اطلاعات در مورد برنامه‌هاي دفاعي آمريکا محکوم کرد.
اتهامات هيگل چند روز پس از آن مطرح مي شود که هکرهاي چيني فاش کردند موفق شدند به سامانه‌هاي انفورماتيک حاوي اطلاعات مربوط به چندين سامانه تسليحاتي آمريکا نفوذ پيدا کنند.
پکن هر گونه ارتباط با اين حمله سايبري را رد کرد.









برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار