فیلم سینمایی "ملکه‌" با توجه به داشتن حفره‌هایی داخل فیلمنامه ایرانی بد و عراقی خوب را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه هفت در آیتم‌ نقد "محمدتقی فهیم‌" منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی "ملکه‌" گفت: "ملکه‌" برچسب یک سینمای رشد یافته به لحاظ تکنیکی و اصول سینمایی که از آن در دنیا می‌توان استفاده کرد را دارد در دنیا در حال حاضر تماشاگر یکی از عناصر ساختاری سینما محسوب می‌شود و فیلم از ناحیه ی کمبود تلاش و سعی بر نگارش فیلمنامه‌ای مبتنی بر جذب تماشاگر دچار یک آسیب جدی شده است.
وی ادامه داد: حفره‌های زیادی در فیلمنامه مشهود است و مخدوش بودن پیام و محتوا مانع از کشف‌شدن یک حقیقت در فیلم شده است و در تعریفی که ما از سینمای ضد جنگ و جنگ داریم باید به وقوع و شروع جنگ توسط چه کشوری اشاره شود.
این منتقد اظهار داشت: فیلمی که دارای فضا‌سازی وطنی نباشد جهانی نیز نمی‌شود "ملکه‌" ایرانی را بد و عراقی را خوب نشان می‌دهد و در بخش مضمون و پیام به مقصد و هدف مخدوش نگاه می کند "ملکه‌" به فیلم ماندگاری در سینمای ایران تبدیل نمی‌شود.
"فهیم‌" بیان کرد: هنگام ساخت فیلمی با هزینه‌ی دولتی باید مدافع حقیقت باشیم و فیلم در این حوزه باید مدافع ارزش‌هایی باشد که در واقع در کشور ما وجود دارد فیلم با مبنا قرار دادن یک فرمانده خوب ما را به برادر‌کشی متهم می‌کند در صورتی که باید شهدا و ارزش‌های آنان را تبیین کنیم.
این منتقد عنوان کرد: نامزدهای انتخاباتی به مسئله سینما و رساندن آن به استانداردهای جهانی در عره‌ی بین‌المللی توجه کنند و ما در مدیریت این بخش با مشکل‌ اساسی مواجهیم‌.
"نیما حسینی‌" نسب منتقد سینما در ادامه بیان کرد: "باشه‌آهنگر" به عنوان تنها بازمانده‌ی سینمایی جنگ بعد از "رسول ملاقلی‌پور" این نوع سینما را با شرایط استاندارد ادامه می‌دهد و فیلم با امکان برابر نمایش و موقعیت مناسب امکان فروش بهتر را داشت.
وی ادامه داد: فیلم و هدف آن برای سازنده روشن بوده و حرف و نکته‌ی اصلی منتقل می‌شود و بلاتکلیفی شخصیت‌ها به درستی گنجانده شده‌اند این فیلم ضدجنگی‌ با نگاه انسانی منطق خودش را دارد و "ملکه‌" با نگاه به جنگ ایران و عراق جنگ را در شکل‌کلی‌تر نشان می دهد این منتقد اظهار داشت: "ملکه‌" فیلم ماندگاری می‌شود و بی‌مهری به این فیلم لطمه زد این اثر نسبت به مسئله‌ای موضع نمی‌گیرد./ي2
برچسب ها: ملکه ، سینما ، فهیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار