وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه افتتاحیه سی امین دوره از مسابقات بین المللی قرآن از کاندیداهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی خواست تا اهتمام بیشتری به مسائل مربوط به قرآن داشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، 'سیدمحمد حسینی' عصر جمعه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه سی امین دوره از مسابقات بین المللی قرآن ابراز امیدواری کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری به مساله قرآن عنایت بیشتری داشته باشند و دیدگاه های خود را در این باره بیان کنند. 
وی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛ افزود: از آنجا که فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و مبتنی بر قرآن است از کاندیداها انتظار داریم تا در مباحث خود به ویژه در بحث های فرهنگی رویکرد خود را در این زمینه مشخص کنند. 
حسینی با اشاره به افزایش حجم برنامه های قرآنی در سال های اخیر گفت: قرار است تا هر سال گام های بلندتری در زمینه آشنایی با قرآن در کشور برداشته شود و حفظ قرآن کریم نیز جدی تر گرفته شود و حتما رییس جمهور باید عنایت ویژه ای به این موضوعات داشته باشد. 
وی درباره سطح مسابقات قرآنی در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورهای مسلمان تلاش کنند مسابقات قرآن را در کشورهای خود هرچه باشکوهتر برگزار کنند. درواقع کیفیت برگزاری مسابقات ایران بسیار بالاست. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری مسابقات قرآنی را عامل ایجاد فضای معنوی در کشور دانست و گفت: این فضا زمانی گسترش می یابد که رسانه ها چنین مسابقاتی را پوشش می دهند و امیدواریم این مسابقات تاثیر مثبتی داشته باشد. 
وی درباره کیفیت مسابقات قرآنی که به همت سازمان اوقاف برگزار می شود؛ گفت: در مسابقات سراسری قرآن هر سال بر تعداد شرکت کنندگان افزوده می شود و فردی که در این مسابقات به عنوان نفر اول در رشته قرائت یا حفظ انتخاب می شود از کیفیت بالاتری برخوردار است. باهمکاری رایزن های فرهنگی، هرسال افراد برای حضور در این مسابقات دعوت می شوند. 
مسابقات بین المللی هر سال با توجه به تجربیات به دست آمده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تاثیر برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: میهمانان شرکت کننده در مسابقات قرآن هنگام بازگشت می توانند نظرات خود را درباره این مسابقات ارائه کنند. 
وی اضافه کرد: با توجه به همزمانی این مسابقات با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) میهمانان خارجی در این مراسم شرکت می کنند وعظمت این مراسم و عشق و دلداگی مردم به امام خود برای میهمانان جالب توجه است که در برگشت در کشور خود هر کدام می توانند سفیر خوبی از این جهت باشند. 
سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن از امروز(شنبه) وارد رقابت شرکت کنندگان در رشته های حفظ و قرائت می شود و مراسم اختتامیه این مسابقات روز جمعه مصادف با ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) خواهد بود./ي2
برچسب ها: وزیر ارشاد ، حسینی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار