معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به گستردگی مناطق حفاظت شده این استان، گفت: افزایش نیروی انسانی برای حفاظت از این مناطق ضروری است.

ˈمحمدرضا خدارحمیˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: این اداره برای حفاظت از گونه های جانوری و گیاهی و محیط زیست با کمبود نیروی انسانی مواجه است.
وی بیان کرد: بر اساس استاندارد ملی برای هر یک هزار هکتار اراضی حفاطت شده یک محیط بان باید در این مناطق حضور داشته باشد در صورتی که به طور میانگین در کهگیلویه و بویراحمد برای هر سه هزار و 500 هکتار مناطق حفاظت شده یک محیط بان فعالیت می کند.
خدارحمی اظهار کرد: وجود دام مازاد در مراتع، سلاح های غیرمجاز در دست افراد، تغییر کاربری عرصه های ملی به مسکونی و کشاورزی، کمرنگ بودن قوانین حفاظت محیط زیست و استفاده بی رویه از کودها و سموم دفع آفات کشاورزی از عوامل مهم تهدیدکننده مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد است.
وی جمع آوری سلاح های غیرمجاز و کنترل سلاح های مجاز در دست افراد خاطی، کنترل صدور پروانه چرای مراتع و دادن سوخت کافی به کشاورزان برای استفاده نشدن چوب درختان را از راهکارهای حفاظت بیشتر از محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد دانست.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 10 منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است./س
برچسب ها: حفاظت ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.