رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آنچه تمام اندیشمندان بر آن اتفاق نظر دارند این است که بحران جدی غرب به طور کامل آغاز شده است و جایگزینی تمدن جدیدی به جای تمدن غرب قطعی است.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمد رضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجتماع بسیجیان شهرستان مشکین‌شهر استان اردبیل با عنوان «حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی» گفت: دنیا همیشه در تسخیر یک تمدن نبوده است و در دوره‌های مختلف تاریخ، تمدن‌های گوناگونی آمده و رفته‌اند، اینک تمدن غرب پس از چند قرن تسلط بر جهان در حال اضمحلال است.

نقدی تمدن غرب را نه‌تنها در معنویت و اخلاق و برقراری امنیت، بلکه حتی در اقتصاد و رفاه نیز که آن‌ها به مردمشان وعده داده بوده‌اند در بن‌بست کامل دانست و افزود: هفت میلیون کارتن‌خواب در آمریکا وجود دارد و روزانه تظاهرات‌های مختلفی به خاطر مشکلات اقتصادی در اروپا روی می‌دهد و زندگی 40 تا 50 درصد مردم زیر خط فقر، دلیل روشنی در ناکامی و روی‌گردانی مردم از تمدن غرب است.

وی به تاریخ استقبال‌های میلیونی مردمی از رؤسای جمهور آمریکا در دهه‌های گذشته اشاره و تصریح کرد: مردم کشورها، ساعت‌ها در انتظار رئیس جمهور امریکا در خیابان‌ها صف می‌کشیدند تا شاید بتوانند برای لحظه‌ای او را ببینند، اما امروز با لنگه کفش و تخم مرغ از مقامات آمریکایی استقبال کرده و حتی گاهی سفرهای مقامات کاخ سفید به کشورها رسانه‌ای نمی‌شود، چرا که حتی در اروپا نیز علیه سفر مقامات آمریکایی تظاهرات و راهپیمایی شکل می‌گیرد.

نقدی به انزوای امریکا و تنگ شدن شرایط کاخ سفید اشاره و خاطرنشان کرد: اما ایران اسلامی هر روز در افکار عمومی پرنفوذتر می‌شود، لذا نظام سلطه با تمام قوا به جنگ اسلام آمده و تلاش می‌کند تا تمدن اسلامی شکل نگیرد. بنابراین باید برای اثبات خودمان مبارزه کنیم و راه عزت را ادامه دهیم.

وی خطاب به عده‌ای که می‌گویند «ادامه مبارزه برای ما مشکلاتی دارد»، گفت: وقتی می‌خواهید قله‌ای را فتح کنید سختی‌ها طبیعت راه است و خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم می‌فرمایند «اگر شما در راه مبارزه دردی کشیده و مشکلات را تحمل می‌کنید دشمنانتان هم درد می‌کشند» با این تفاوت که شما به پیروزی و پاداش الهی امید دارید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، قول امام خامنه‌ای را یاد آور شد که فرمودند: «بشریت در گذر از یک پیچ تاریخی سرنوشت ساز است» و ادامه داد: آن کسانی که توصیه می‌کردند به دنبال پیاده کردن روش‌های نظام سرمایه داری هستند ببینند که نظام سرمایه داری به بن بست کامل رسیده و بشریت به دنبال بدیلی برای تمدن غرب است.

وی با اشاره به آنکه تعارض ایران و غرب در جایگزینی تمدن اسلامی به جای تمدن غرب است، نه انرژی هسته ای افزود: ممکن است نتایج این بن بست، سال‌ها بعد به نقطه نهایی برسد اما آنچه تمام اندیشمندان بر آن اتفاق نظر دارند اینکه بحران جدی غرب به طور کامل آغاز شده است و جایگزینی تمدن جدیدی به جای تمدن غرب قطعی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به نقش ملت ایران اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری، تعالیم و آموزه‌های کاربردی و روش‌های جامع اسلام مورد نیاز مردم جهان است و اینجاست که نظام جمهوری اسلامی می‌تواند الگو بودن خویش را به سراسر دنیا اثبات کند، البته این اثبات هزینه می‌خواهد.

وی ارزش تحمل سختی‌ها و رنج‌ها را برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی یادآور شده و اظهار داشت: برای رسیدن به 22 بهمن باید 17 شهریور را تحمل کرد. برای عبور سرافرازانه از این پیچ تاریخی و جایگزینی تمدن اسلام به جای تمدن غرب و اثبات قابلیت‌های اسلام، باید سختی‌ها را تحمل کرد.

نقدی تنها راه حل را «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» خوانده و گفت: حماسه سیاسی یعنی حضور آگاهانه مردم در صحنه سیاسی و مدیریت کشور که نمونه بارز آن، انتخابات آتی است.

وی در بخش پایانی، خلق حماسه سیاسی را ضامن پیروزی ایران اسلامی و شکست نظام سلطه دانست و افزود: انتخابات، مظهر اراده ملی و نماد مردم سالاری اسلامی است که ان‌شاء الله با بصیرت ملت عزیزمان، انتخابات به عنوان مصرع مطلع حماسه سیاسی در اوج عزت و افتخار سروده خواهد شد.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: سردار نقدی ، بسیج ، تمدن ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار