9 موسسه غیر انتفاعی تک جنسیتی در مسیر طی مراحل گزینش قرار دارند که پس از اتمام گزینش آنها به موقع برای سال 93 آماده می شود.

غلامعلی نادری، مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد  غیر انتفاعی و غیر دولتی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: برای اینکه یک موسسه غیر انتفاعی تک جنسیتی  دائر شود در ابتدا اعضای هیئت موسس که بین 7 تا 9 نفر هستند نمایند ای انتخاب می کنند این نمایندگان سه نفر از اعضای هیئت دانشگاهی بوده که مرتبه علمی آنها استادیار به  بالا است همچنین یک روحانی  که در سطح 3 به بالا بوده نیز انتخاب می شود از این تعداد 3 نفر باید عضو هیئت علمی همان رشته ای باشند که قرار است موسسه غیر انتفاعی تک جنسیتی دائر شود.

وی افزود: البته برای اینکه  یک موسسه غیر انتفاعی  تک جنسیتی ویژه خواهران تشکیل شود باید 3 تا 5 سال  اعضای هیئت علمی این موسسه  که همگی خانم هستند خدمت کرده باشند.

وی تصریح کرد: این اعضای هیئت موسس در ابتدا فرم الف و ب را  گرفته و بعد از تاییدیه از وزارت علوم فرم های گزینش را دریافت می کنند، چنانچه در این فرم های گزینش مکان مورد نظر برای  تاسیس موسسه غیر انتفاعی تک جنسیتی در تهران یا شهرستان حداقل 1500 متر مربع فضا داشته باشد و بعد از تایید شورای گسترش علوم  آماده تاسیس این موسسه می شود.

نادری اظهار داشت: هم اکنون 9 موسسه غیر انتفاعی تک جنسیتی در مسیر مراحل گزینش قرار دارد و 7 موسسه تک جنسیتی نیز در کشور فعال هستند که البته در خصوص آماده سازی و تاسیس این 9 موسسه غیر انتفاعی باید بگویم که اگر فعالیتهای گزینش آنها به موقع به اتمام برسد برای سال 93 به موقع آماده می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار