برخلاف بسیاری از تصورات که مصرف آب‌میوه را موجب چاقی و اضافه وزن می‌دانند، در صورتیکه کودکان در مصرف آب‌میوه‌های طبیعی و خالص زیاده‌روی هم کنند، دچار افزایش وزن نمی‌شوند.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف نامناسب و غیر اصولی هر ماده‌ای می‌تواند برای انسان مشکل ساز باشد و فرد را دچار بیماری یا عارضه کند.

وی افزود: البته برخی از مواد غذایی هستند که در صورت مصرف زیاد آنها و البته با توجه به شرایط جسمی، عارضه یا مشکل خاصی برای انسان ایجاد نمی‌شود.

کمالوند با اشاره به برخی از تصورات و باورهای نادرست در خصوص مصرف مواد مغزی مختلف تصریح کرد: از جمله این تصورات تاثیر مصرف آب‌میوه بر روی بدن و در واقع چاقی و اضافه وزن در صورت مصرف آب‌میوه هست.

وی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از تصورات که آب‌میوه را موجب چاقی و اضافه وزن می‌دانند در صورتیکه کودکان در مصرف آب‌میوه طبیعی و خالص زیاده‌روی هم کنند دچار افزایش وزن نمی‌شوند.

کمالوند یاد آور شد: البته بسیاری از آب‌میوه‌های موجود در بازار و مغازه‌ها به دلیل اینکه کاملا خالص و طبیعی نبوده و دارای کالری زیادی است، می‌تواند اثرات منفی بر روی وزن داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: مصرف‌ آب‌میوه‌های طبیعی به ویژه در دوران کودکی بسیار ضروری است و والدین نباید به بهانه چاقی و اضافه‌ وزن کودکانشان را از مصرف این مواد مغزی محروم کنند./ح
برچسب ها: آب میوه ، چاقی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار