وزیر بهداشت از عملکرد اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی قم به جهت کسب رتبه عالی در ارزیابی های نوروزی بازرسان این وزارتخانه تقدیر کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، دکتر محمد حسن طریقت منفرد وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه ای خطاب به دکتر سیدشمس الدین حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروز آورده است: از یک ماه قبل از آغاز نوروز اجرای طرح نوروزی و پیش بینی امکانات و نیروی تخصصی لازم در دستور کار قرار گرفت و دستورالعمل های لازم به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
وی با بیان اینکه به منظور سنجش عملکرد دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تیم های بازرسی به سراسر کشور اعزام شدند گفت: نتیجه این بازدید ها از پایگاه های اورژانس، مراکز درمانی و ارتباطات و مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی قم گویای عملکرد رضایت بخش اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی قم است.
دکتر طریقت منفرد بدون نقص و کامل بودن تجهیزات تمام آمبولانس ها، انضباط و نظم تمام پایگاه ها وآمبولانس ها، اجرای دقیق دستورالعمل های استقرار آمبولانس ها، استقرار اتوبوس آمبولانس در عوارضی قم – تهران به صورت کاملا آماده و عملیاتی، آموزش مستمر پرسنل و آمادگی علمی خوب آنها، حضور و نظارت و پیگیری مستمر امور توسط مسوولان دانشگاه بویژه رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در بیمارستانها و مراکز درمانی، استقرار سیستم اتوماسیون ثبت و ضبط عملیات اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباط اورژانس و استفاده از وسائل تبلیغاتی مناسب را از نقط قوت اعلام شده در ارزیابی بازرسان در حوزه پیش بیمارستانی این دانشگاه عنوان کرد.
وی تامین نیروی متخصص و پیشگیری از کمبود این نیروها در ایام تعطیل، تلاش در راستای اجرای دستور العمل های ابلاغی، مقیم نمودن متخصص طب اورژانس در مراکز تروما و استقرار سامانه اولویت دهی بیماران به روش اصولی و بر اساس دستورالعمل ها را از تقاط قوت ارزیابی شده در حوزه اورژانس بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی قم در ایام نوروز برشمرد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.