به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ به طور معمول دانش آموزان در این تفکرند که هرچندبار بیشتر یک مطلب را بخوانند، تاثیرگذاری معناداری خواهد داشت و آن درس مربوطه را به خوبی یاد می گیرند.
ولی واقعیت این نیست، بلکه نه تنها این موضوع (چند دور خوانی) مفید نبوده، موجب ضررات بسیاری نظیر حواس پرتی از مطلب و نشاندن مطلب بر روی حافظه زودگذر خواهد شد.
باید گفت: اگر دانش آموزان برای خواندن تنها یک درصد حواس خود را جمع کرده و توجه مضاعفی کنند، همان یک بار خواندن برای فهمیدن درس مورد نظر کفایت می کند./ز