وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بسیاری در دنیا منتظر شناخت دیدگاه‌های امام خمینی در چگونه برقرار کردن نظام اسلامی به واسطه ماندگاری آن با وجود همه فشارها هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید محمد حسینی اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کارهای پژوهشی و اساسی در کشور علاقمند است و این کارها ماندگار خواهد شد و دستمایه کارهای دیگر قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه به تبیین اندیشه سیاسی امام راحل پرداخت و ابراز داشت: امروز بسیاری در دنیا آماده هستند با دیدگاه‌های امام‌خمینی در چگونه برقرار کردن نظام اسلامی آشنا شوند، زیرا این انقلاب با وجود همه فشارها ماندگار شد و در برابر مشکلات ایستاد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امام راحل نگاهشان از بزرگان دیگر متفاوت بود و کمتر کسی را می‌توانیم بیابیم که جامعیت دیدگاه امام را داشته باشد و توانسته باشد آن را در عمل پیاده کند.

حسینی با بیان اینکه امام خمینی تئوری پرداز ولایت فقیه بودند بیان داشت: ایشان خود پای کار ایستادند تا آن را به ثمر نشانند، بسیاری فکر می‌کردند پس از پیروزی انقلاب در ایران تغییراتی جزئی در نظام سیاسی کشور اتفاق خواهد افتاد، ولی امام اعتقاد داشتند قانون اساسی نیاز به تغییر جدی دارد و باید نظامی مبتنی بر ولایت فقیه شکل بگیرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه قم بزرگترین و با عظمت‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است خاطرنشان کرد: مردم کشورهای دیگر امیدی به عالمان خود ندارند لذا باید در ایران کارهای تئوریک و مبنایی انجام شده و برای آن‌ها ترجمه و ارسال شود./س

برچسب ها: قم ، جهان ، تشنه ، اندیشه امام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.