یکی از مراجع تقلید در قم با اشاره به تاکید امام راحل بر صدور انقلاب اسلامی به جهان، شعر را بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم عالی اسلام و انقلاب دانست و بر توجه شاعران به این مساله تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار قم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از شاعران آیینی کشور و مادحین اهل بیت (ع) در سخنانی اظهار داشت: شعر و ادبیات اهمیت و جایگاه خاصی در فرهنگ اسلامی دارد و در قرآن نیز توجه و تاکید زیادی به آن شده است.
وی با بیان اینکه خداوند فطرت انسان بر مبنای زیبا دوستی آفریده است ابراز داشت: از آنجا که شعر، ادبیات و هنر هم زیبا هستند مورد پسند فطرت زیبا جوی انسان قرار می گیرد، در عبارات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هم این ویژگی به خوبی نمایان است.
این مرجع تقلید در ادامه به تبیین اهمیت شعر و شاعری در محضر ائمه اطهار پرداخت و گفت: در تاریخ اسلام تجلیل از شعرا نمونه های زیادی دارد، شاعری و مداحی برای اهل بیت(ع) افتخاری بزرگ است و برکات فراوانی برای شعرا و مادحین  دارد و باید قدر آن را به خوبی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب شاعران توانمند و جوانی تربیت شدند و به خوبی در مسیر اهل بیت (ع) قدم برداشتند بیان داشت: احیای فرهنگ تشیع و اهل بیت(ع) اقدامی بسیار ارزنده است، امام خمینی(ره) بر صادر کردن انقلاب اسلامی ایران تاکید داشتند و امروز شعرای جوان باید با بهره گیری از این هنر ظریف مفاهیم الهی و انسانی دین مبین اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی را به جهان صادر کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.