محمد عباسی روز پنج شنبه در دیدار با وزیر کشور آلمان که مسئولیت امور ورزشی این کشور را نیز برعهده دارد ، همراهی و همکاری کشورها را برای جلوگیری از حذف رشته کشتی از مسابقات المپیک خواستار شد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، عباسی در این دیدار علاوه بر دعوت از وزیر کشور و ورزش آلمان برای همراهی در زمینه جلوگیری از حذف کشتی از المپیک، در مورد راه های گسترش همکاری های ورزشی دو کشور تبادل نظر کرد.

همکاری های ورزشی و شناسایی اولویت های مشترک دو کشور در زمینه ورزش از محورهای اصلی این دیدار بود . همچنین گسترش همکاری های آموزشی در حیطه ورزش و استفاده از تجربیات و برگزاری مسابقات ورزشی دوجانبه از دیگر محورهایی که بود که طرفین بر آنها تاکید کردند.

عباسی که در حاشیه پنجمین اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو سازمان یونسکو در برلین با وزیر آلمانی دیدار می کرد ، در مورد اقدامات عملی برای مبارزه با فساد در ورزش گفت: با فرهنگ سازی و توجه به مفاهیم و اصول اخلاقی و همچنین توجه به رویکردهای تربیتی در ورزش می توان در این زمینه موفق بود و همچنین نباید به ورزش تنها به عنوان یک ابزار اقتصادی نگاه شود.

در این دیدارهانس پیتر فریدریش وزیر کشور و ورزش آلمان ، با تشکر از حضور موثر هیات ایرانی در پنجمین کنفرانس وزرای ورزش وتربیت بدنی کشورهای عضو یونسکو، از ادامه حضور ورزش کشتی در بازیهای المپیک حمایت کرد و گفت : بدیهی است با توجه به جایگاه خوب و تاریخی کشتی در بازیهای المپیک،این رشته باید در المپیک حفظ شود و دولت متبوعش از تداوم این حضور حمایت خواهد کرد./مح
برچسب ها: عباسی ، آلمان ، ورزشی ، کشتی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار