رژیم صهیونیستی به ضعف خود در برابر موشکهای اس 300 اذعان کرد و تحویل این موشک ها را به سوریه عامل بر هم خوردن توازن در منطقه و محدود شدن قدرت این رژیم برای دفاع از خود دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المیادین، اصرار روسیه بر تحویل موشک های اس 300 به سوریه خشم اسرائیل را برانگیخته است تا جایی که تهدید کرده است این موشک ها را در خاک سوریه هدف قرار خواهد داد زیرا دادن این موشک ها به سوریه توازن را بر هم می زند و تحرکات نیروی هوایی این رژیم را محدود می کند.

این شبکه در گزارشی در این باره گفت: بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد کشورش اولین مرحله از موشک های اس300 را از متحد خود روسیه دریافت کرده است. روسیه به انتقادات اسرائیل و حتی تهدیدات آن در خصوص حمله به این سامانه در خاک سوریه توجهی نکرد.

در ادامه آمده است: مسئولان روسیه در مسکو اعلام کردند موضوع این قرارداد که چند سال پیش امضا شده است به صورت کامل تحویل سوریه خواهد شد. آنها اعلام کردند این سامانه تهاجمی نیست بلکه صرفا برای مقابله با هرگونه دخالت نظامی خارجی به سوریه است. این امر خشم آمریکا و اتحادیه اروپا را که در صورت لزوم در صدد ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مناطق شمالی سوریه هستند برانگیخته است.

این موشک ها از پیشرفته ترین موشک های دفاعی به شمار می روند و می توانند هواپیماهای مهاجم را از فاصله بیش از یکصد کیلومتری هدف قرار دهند و موشک های دور برد از جمله موشک های کروز و توماهوک را که آمریکا در جنگ های خارجی خود از آنها استفاده می کند هدف قرار دهد.

در ادامه گزارش آمده است: اسرائیل دنیا را زیر و رو کرد و کوشید روسیه را از این کار منصرف کند اما با اصرار روسیه برای عمل به قرارداد خود با سوریه مواجه شد.

این اصرار روسیه نشان دهنده خشم این کشور از تلاش های آمریکا و متحدان آن برای براندازی نظام سوریه است.

اسرائیل ضعف خود را در برابر موشک های اس 300 اعلام و اذعان کرد این موشک ها قدرت این رژیم را برای دفاع از خود کاهش می دهد و علاوه بر این بالاجبار منطقه پرواز ممنوعی در آسمان فلسطین اشغالی به وجود می آورد.
برچسب ها: سوریه ، روسیه ، اسراییل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار