سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در همایش بین‌المللی انرژی گفت: برای رفاه مردم جهان و توسعه پایدار، انرژی نباید سیاسی شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر سلطانیه در همایش بین‌المللی انرژی که با حضور وزیران چند کشور در کاخ هوف بورگ وین برگزار شده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین انرژی مورد نیاز کشورهای جهان و به خصوص کشورهای منطقه را مطرح کرد.

وی در این زمینه گفت: در این همایش بین‌المللی با ارائه آمار و ارقام، پیروزی‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید انرژی، استفاده بهینه از انرژی و حرکت در مسیر خودکفایی در صنایع تولید انرژی به طور جامع مطرح شد.

وی افزود: این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر صادرات نفت و گاز، اکنون در موقعیت بسیار مهمی قرار گرفته که الکتریسته را هم به کشورهای همسایه صادر می‌کند. نکته بسیار مهمی که در پایان بعنوان جمع بندی در سخنرانی ام مطرح کردم اینکه توسعه پایدار وقتی در کشورهای جهان مطرح می‌شود که توسعه صنایع را هم داشته باشیم و برای توسعه صنایع در واقع انرژی نقش محوری دارد.

سفیر کشورمان گفت: برای این‌که بتوان در سطح جهان به مردم در توسعه پایدار کمک کرد باید کشورهای جهان در زمینه انرژی، تولید، مصرف و فناوری انرژی و انتقال صنایع و فناوری بدون هیچ مانعی و بدون سیاسی کردن این موضوع که نقش حیاتی در زندگی و رفاه مردم جهان دارد گام برداشت.

سلطانیه خاطرنشان کرد: این پیامی بود که در پایان این سخنرانی لازم بود و توصیه کردم که این پیام باید از این همایش جهانی داده شود و روز به روز همکاری مشترک بین کشورهای دارنده فناوری از جمله جمهوری اسلامی ایران که در برخی از صنایع مربوط به تولید انرژی عملا خودکفا شده با کشورهای نیازمند این همکاری انجام شود.

وی که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اعلام امادگی کردیم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری تنگاتنگ با دیگر کشورها، کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه در این زمینه کاملا امادگی دارد و اماده است تجربیات ارزنده و توانمندی عظیم علمی و فناوری صنعتی خود را برای رفاه مردم جهان در اختیار بگذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار