پس از پایان دادن به سلطنت 14 ساله ی نوکیا بر بازار تلفن همراه توسط سامسونگ و کسب عنوان بزرگترین فروشنده ی تلفن همراه در دنیا توسط این شرکت، این بار سامسونگ برای بار دوم عنوان بزرگترین فروشنده ی اسمارت فون دنیا را کسب کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارشات منتشر شده توسط وب سایت Strategy Analytics، باز هم شرکت کره ای سامسونگ به عنوان برترین کمپانی فروش اسمارت فون در دنیا معرفی گردید، سامسونگ موفق شده است تا در 3 ماه ی اول سال 2013 میلادی بار دیگر شرکت اپل را کنار بزند و به این عنوان دست یابد. این شرکت در این دوره موفق به فروش 23.62 میلیارد دلار اسمارت فون شده است که نسب به مدت مشابه 952 میلیون دلار افرایش داشته است، از طرفی شرکت رقیب یعنی اپل نیز عملکرد نسبتا خوبی داشته است، و تنوانسته 22.95 میلیارد دلار اسمارت فون بفروشد که این میزان 7.71 میلیارد دلار کمتر از دوره ی قبل بوده است. رتبه ی سوم این رده بندی با رقم 3.64 میلیارد دلار در اختیار شرکت فلاندی نوکیا می باشد، و در نهایت شرکت LG با 2.95 میلیارد دلار توانست رتبه ی چهارم را کسب کند.

بنابر گزارش IDC سامسونگ حتی موفق شده تا نوکیا را در خود فلاند نیز جا بگذارد، بر این اساس نوکیا در بازار فلاند 33 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده و این در حالی است، که سامسونگ 36 درصد این بازار را در اختیار دارد و اپل 14 درصد این سهم را در اختیار دارد. در ادامه اگر بخواهیم براساس درآمد عملیاتی به این گزارش نگاهی بیانداریم، در سه ماهه ی اول سال 2013 شرکت اپل سهم 31 درصدی ، سامسونگ 21.8 و ال جی 4.1 درصد را در اختیار دارد، انتظار می رود که با توجه به عرضه ی اسمارت فون گلکسی 4، سامسونگ همچنان این مکان را در اختیار داشته باشد.

در نهایت اگر اپل قصد داشته باشد از صفحه نمایش های رده ی IGZO شارپ در محصول جدید خود استفاده کند، شاید بتواند علاوه بر افزایش کیفیت،چگالی و رزولوشن، ضخامت و وزن پنل مذکور را کنترل کند و از طرفی مصرف انرژی را نیز پایین آورد، تولید نسل بعدی آیفون از ماه دیگر آغاز و احتمالا در ماه ستامبر به بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

برچسب ها: سامسونگ ، نوکیا ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار