معاون وزیر آموزش و پرورش از جزئیات تغییر محتوای کتاب های درسی زبان انگلیسی و زبان عربی در سال تحصیلی 92 خبر داد.

 
ابراهیم سحر خیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود؛ بر اساس مطالبه ی عمومی تغییراتی در محتوای کتاب های درسی به ویژه درس زبان انگلیسی از سال تحصیلی جدید ایجاد خواهد شد و از مهر 92 دانش آموزان اول دبیرستانی که از پایه ی ششم وارد دوره متوسطه می شوند دو کتاب ریدینگ و گرامر به همراه سی دی مکالمه زبان دریافت خواهند کرد.
وی در ادامه تصریح کرد: این سی دی مکالمه ی صحیح را به زبان بومی آن کشور و با تلفظ دقیق و لهجه خاص زبان انگلیسی، اشکالاتی که دانش آموزان در این زمینه داشتند را مرتفع می کند.
سحرخیز در ادامه با اشاره به استفاده از فناوری های نوین در آموزش زبان انگلیسی اظهار داشت: هوشمند سازی مدارس می تواند کمک شایانی به آموزش زبان انگلیسی کند و با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری که در مدارس استفاده می شود، خلاء نیاز لابراتوار زبان در مدارس را مرتفع می کند و دانش آموزان می توانند با استفاده از یک دستگاه رایانه که در مدرسه وجود دارد و یا سی دی یا فلش مموری که حاوی آن اطلاعات است برای آموزش بهتر درس زبان خارجه استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت های فردی و نیز سطح سواد متفاوت زبان انگلیسی دانش آموزان بیان داشت؛ برای رفع این مشکل پیش بینی شده که معلم در روز آغاز تدریس یک آزمون ورودی و تعیین سطح برگزار کند تا میزان اطلاع دانش آموزان از زبان خارجه به دست آمده و به تناسب با آن رفتار متفاوتی با دانش آموزان انجام شود.
سحر خیز در ادامه اذعان داشت: در همین راستا امسال دبیران زبان انگلیسی آموزش حين خدمت ویژه ای خواهند دید تا بر اساس آن دبیران زبان خارجه با دانش آموزان سطوح مختلف انگلیسی رفتار مناسبی صورت پذیرد.
وی در ادامه با اشاره به زبان عربی به عنوان تکمیل کننده آموزش زبان و ادبیات فارسی بیان کرد؛ زبان عربی هم زبان دینی ماست و هم به عنوان زبان تأثیر گذار در نظام آموزشی در مقطع متوسطه اعم از دوره اول و دوم طبق آیین نامه نظام آموزشی جدید از سال آینده برای پایه اول متوسطه به شکل متفاوت با تحول در محتوای کتاب در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
سحر خیز خاطر نشان کرد: در کتاب جدید زبان عربی سال 92 سعی شده هم به آموزش مفاهیم قرآنی کمک کند و نیز در راستای شناخت کلمات قرآن، ترجمه آسان کلمات قرآنی بستر و زمینه را برای دانش آموزان علاقه مند به مکالمه زبان عربی فراهم کند.
سحر خیز خاطر نشان کرد: هر چه دانش آموزان با واژه های قرآنی بیشتر آشنا شوند به دلیل مأنوس بودن زبان عربی با ادبیات فارسی به آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز کمک خواهد شد./ل
برچسب ها: تغییر ، محتوا ، کتاب ، درس ، زبان ، انگلیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۲۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۲
سلام ببخشید اسم من حسینه و 13 سالمه امسال قراره برم کلاس هفتم خواهش میکنم به من بگید این دو کتاب ریدینگ و گرامر و cd اموزش زبان الان کجاست؟؟ اینا رو همراه با کتاب درسی میدن یا تو مدرسه میدن. من تو شهرستان ازادشهر استان گلستان زندگی میکنم میخواستم بدونم این امکاناتی که ذکر شد فقط برای سروران گرامی دانش اموزان تهرانی هست یا به ما شهرستانی ها هم تعلق میگیره ؟ خواهشمندم شفاف سازی بشه و از طریق ایمیل به من اطلاع بدین
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۳:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۲
مرسی لطفا دانلود ش رو بزارین
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۳:۱۹ ۲۳ تير ۱۳۹۲
مرسی لطفا دانلود ش رو بزارین
آخرین اخبار