سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معادن کردستان با اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفر توانسته با ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار و مطمئن، نقش مهمی را در اقتصاد استان و کشور ایفا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، در حال حاضربیش از 300 واحد معدنی فعال در زمینه سنگ آهن، کانی‌های غیر فلزی و انواع کریستال، چینی، گرانیت و طلا و... در استان وجود دارد که جایگاه خوبی را نیز در سطح کشور از آن خود کرده است.
اسراری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 300 واحد معدنی فعال در زمینه سنگ آهن، کانی‌های غیر فلزی و انواع کریستال، چینی، گرانیت و طلا و... در استان وجود دارد که جایگاه خوبی را نیز در سطح کشور از آن خود کرده است.
وی با بیان اینکه در این زمینه 62 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته، افزود: این تعداد واحد معدنی 570 میلیون تن ذخیره مواد معدنی دارد.
اسراری با بیان اینکه بیشترین معادن کردستان در شهرستان‌های قروه، سنندج، کامیاران و بیجار و... قرار دارند، ابراز امیدواری کرد با وجود معادن بسیار خوب در سایر شهرستان‌ها در آینده نزدیک شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوبی در آن‌ها باشیم.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: از برنامه های پیش روی این سازمان، اکتشاف ذخایرفلزی است که هم ارزش افزوده بالاتری دارد وهم اشتغال وسرمایه گذاری بیشتری درآن صورت می‌گیرد.
وی در پایان یادآور شد: استان کردستان به عنوان یکی از قطب‌های معدنی مهم کشور دارای قابلیت‌های بسیار خوبی است و در چند سال اخیر با رشد چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شده است./س
برچسب ها: معادن ، کردستان ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.