دیدار نخست از بازی های چهارگانه ایران و بلغارستان قبل از آغاز مسابقات لیگ جهانی والیبال در سه ست قانونی و یک ست اضافه شده به سود تیم ملی ایران تمام شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، هنگامی که کامیلو پلاسی سرمربی ایتالیایی تیم ملی بلغارستان با این اقدام در صدد ابهام زدایی برای شناخت 12 بازیکن اصلی خود برای رویارویی با فرانسه در هفته اول لیگ جهانی بر آمد، ولاسکو نیز با هوشمندی خاص خود تیم دگرگون شده و به نوعی بازیکنان ذخیره و اصلی را به میدان فرستاد و دستش را کاملا برای بازی های بعدی رو نکرد.
 
ترکیب تیم ملی والیبال در ست اول، دوم و سوم را بازیکنانی چون مهدی مهدوی، شهرام محمودی، سامان فائزی، عادل غلامی، آرش کشاورزی، پوریا فیاضی و فرهاد ظریف تشکیل می دادند و فقط در 2 تعویضه ها بود که برای دقایقی کوتاه زوج معروف و غفور جایگزین محمودی و مهدوی شدند. اما در ست چهارم که به درخواست پلاسی به بازی اضافه شد، آنوقت به جز موسوی به بازیکنانی چون زرینی و قائمی هم بازی رسید.
 
هرچند در سه بازی آینده که بلغارها با نفرات اصلی خود مقابل تیم ایران ظاهر خواهند شد ، بهتر می توان روی کیفیت کار تیم ملی و بازیکنانش قضاوت کرد، اما در مجموع مهم ترین فاکتور امیدوار کننده در تیم ایران در این بازی دستگرمی میل به کارگروهی، پیشرفت در دریافت اول و سرویس به نسبت بازی های گذشته اش بود که سخت جلب نظر می کرد.
 
موضوع مهم دیگر هم که می توان به آن در بازی نخست اشاره داشت، کاهش فاصله فنی میان بازیکنان اصلی و جایگزین بود که باعث رضایت مندی ولاسکو شد و او حالا با به پشتوانه این سرمایه ارزشمند بهتر خواهد توانست تفکراتش را در تیم پیاده کند./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار