رئيس موزه دارآباد گفت: سه قطعه غازپيشاني سفيد به بخش پرندگان زنده موزه طبيعت و حيات وحش ايران – دارآباد در سال جاري اضافه شد.

نوائيان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: موزه دارآباد با رويكرد حفاظت از گونه هاي كمياب و حمايت شده و در راستاي غني سازي و تكميل نمونه هاي زنده خود با هدف جذابيت بيشتر جنبه بصري و فراهم سازي تحقيق و پژوهش براي محققين و دانشجويان، سه قطعه غازپيشاني سفيد را به بخش حيوانات زنده اضافه كرد.
وي بيان كرد: اين پديده مهاجر با شروع فصل سرمايه ايران كوچ مي كند و با توجه به اين كه تعداد آن رو به كاهش است، حمايت شده محسوب مي شود.
نوائيان تصريح كرد: اين پرنده، 72 سانتي متر طول دارد و از غاز خاكستري كوچكتر، اما از غازپيشاني سفيد كوچك بزرگتر است.
وي اظهار داشت: رنگ پروبال اين پرنده خاكستري، اما از غاز خاكستري اندكي تيره تر است، روي پيشاني اش نوار سفيد و مشخصي ديده مي شود، زير تنه داراي رگه هاي تيره و خاكستري و زير دمش سفيد است.
نوائيان عنوان كرد: اين پرنده در مناطق تالابي، نيزار، درياچه هاي آب شيرين، شاليزارها، مزارع گندم و جو و علوفه به سر برده و در نواحي باتلاقي و توندرا توليد مثل مي كند.
وي خاطرنشان كرد: در ايران، زمستان ها به تعداد اندك ديده مي شود و جمعيت شان در دشت مغان و سواحل درياي خزر رو به كاهش است./ل
برچسب ها: غاز ، پرندگان ، برکه ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.