شبكه خبري پرس تي وي اخيرا مصاحبه اي را با پروفسور نبيل ميخاييل ،‌ استاد دانشگاه جورج واشنگتن آمريكا پيرامون انفجارهاي هولناك اخير در عراق انجام داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، پروفسور ميخاييل با بيان اينكه مقامات عراقي نيازمند اتخاذ سياست ها ضد تروريستي در خاك اين كشور هستند ، استفاده از رسانه را بهترين راه مبارزه با تروريست ها عنوان داشت.

مشروح اين مصاحبه به شرح زير است:

پرس تي وي: آقاي پروفسور ، درخصوص افزایش بی سابقه  ترور و همچنين كشتار در عراق چه نظری دارید؟

ميخاييل:به دليل آنكه عراق در كانون توجهات و اهداف قرار دارد گروه هاي افراطي بسياري در اين كشور وجود دارند كه مایلند عراق را ناآرام كرده و به اين سرزمين آسيب جدي وارد كنند كه اين در نوع خود يك چالش بزرگ محسوب مي شود.

امروز اين موضوع سوژه مطبوعاتي بسياري از نشريات جهان از جمله آمريكا است كه باعث تاسف است اما باید در مورد اين موضوع با ديدي روشنفكرانه نگاه كنيم.

عراق نيازمند اتخاذ سياست ضد تروريستي است.ما با شرايطي نامناسب در استان هاي الانبار و نينوا مواجه هستيم ، جاييكه تروريست ها با حملاتي هدف دار بمب گذاري هاي گسترده ای انجام مي دهند.

براي اتخاذ اين سياست ، مقامات عراقی بايد به روش هاي مرسوم براي بازرسي و موشكافي دقيق وقايع روبياورند ،‌يعني همان اقدامي كه پليس آمريكا براي ايجاد امنيت در خيابان هاي اين كشور انجام مي دهد.

اگر بخواهيم به صورت ساده اين روش را بيان كنيم مي توانيم به قراردادن دوربين هاي امنيتي در خيابان ها ، قراردادن شماره اي رايگان براي برقراري تماس فوري با پليس در اختيار مردم بمنظور اينكه موارد مشكوك را به نيروهاي امنيتي اعلام كنند ، اشاره كرد.

درصورت دقت در انفجارها متوجه مي شويد كه هيچگاه انفجاري انتحاري در چند مورد اخير روي نداده است و اين موضوع حاكي از آنست كه بمبگذاران به دقت بر منطقه هايي كه خيلي راحت مي توانند در آنها ايجاد ناامني كنند ، اشراف داشته و به نظر هيچگاه نيز به دام نمي افتند.

پرس تي وي : شما ميزان انجام وظايف از سوي نيروهاي امنيتي عراق را پيرامون پيگيري ناآرامي ها چگونه ارزيابي مي كنيد؟با توجه به بررسي هاي اخير در خصوص اينكه برخي نيروهاي امنيتي در عراق با فتنه گران رابطه اي مخفيانه داشته و به آنها كمك مي كنند ، لطفا به اين سوال پاسخ دهيد؟

ميخاييل: اين موضوع صحت دارد و به نظر من دليلي براي اختفاي آن وجود ندارد و همگان مي دانند كه نيروهاي امنيتي هم مي توانند در داخلشان قشري را داشته باشند كه بتواند قدرت ايجاد ناامني را حس كند.

در خصوص تئوري من كه همان اتخاذ سياست ضد تروريستي است ، اين موضوع هم به راحتي مي تواند حل شود ، بدين صورت كه با دستگيري متهمان و آوردن آنها جلوي دوربين تلويزيون ، بسياري از حقايق و اطلاعات فاش شده و با استفاده از حمايت مردم مي توان به راحتي چنين افرادي را كه حتي مي توانند در حكومت سمت هاي بالايي داشته باشند را نيز پيدا كرد.

بنابراين با استفاده مفيد از فناوري روز و با حمايت نيروي مردمي به راحتي مظنونين شناسايي شده و قطعا ناآرامي ها به مقدار زيادي كاهش خواهد يافت.



برچسب ها: ناآرامی ، عراق ، پرس تی وی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار