سرکوب مخالفان در بحرين در حالي ادامه دارد که غرب همچنان از رژيم آل خليفه حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ سرکوب مخالفان و تظاهرکنندگان در بحرين همچنان ادامه دارد. اين بار نيروهاي بحريني مورد حمايت عربستان سعودي به صف شرکت کنندگان در مراسم تشييع جنازه يکي از کساني که در تظاهرات ضد رژيم کشته شده بود، حمله کردند. عمران السيد به علت استنشاق گاز سمي که نيروهاي رژيم آل خليفه شليک کرده بودند، جان خود را از دست داد. 

کامل وزني مفسر سياسي گفت استفاده از تسليحات و مهمات ممنوعه يا نوعي سمي گاز اشک آور عليه تظاهرکنندگان بي دفاع، نقض آشکار همه پيمانهاي بين المللي است و مصداق تروريسم است. عمران يکي از غيرنظاميان بحريني بود که در جريان سرکوبهاي رژيم از فوريه سال دوهزار و يازده تا کنون کشته شده اند. معترضان خواستار سقوط خاندان آل خليفه هستند. تا کنون شمار زيادي نيز زخمي و صدها نفر هم بازداشت شده اند. با وجود سرکوبهاي وحشيانه، جهان اهميت زيادي به تحولات بحرين نمي دهد.

 علت اين است که منامه از متحدان کليدي عربستان ، آمريکا و شرکاي غربي آنهاست. ناوگان پنجم نيروي دريايي آمريکا در بحرين مستقر است و واشنگتن بارها بحرين را به عنوان متحدي استراتژيک براي خود معرفي کرده است. کاخ سفيد همچنين از مداخله نظامي عربستان در بحرين با هدف سرکوب مخالفان، دفاع کرده است. بايد توجه داشت رژيم آل خليفه را انگليسي ها حدود دو قرن پيش بر مسند قدرت نشاندند. 

کامل وزني گفت جهان بايد مراقب باشد از چه کسي حمايت مي کند و بايد آشکارا موضع گيري کند. جامعه جهاني بايد بين حمايت از خانواده آل خليفه که از همه توان خود براي سرکوب مردمش استفاده مي کند و مردمي که خواستار آزادي و دموکراسي هستند يکي را از انتخاب کند. 

با وجود سرکوب وحشيانه و خونين تظاهرکنندگان طرفدار دموکراسي در بحرين، آمريکا و انگليس هر دو همچنان به رژيم اين کشور کوچک تسليحات مي دهند. از جمله اين تسليحات مهمات ، قطعات خودروهاي جنگي، تجهيزات ارتباطاتي ، بالگردهاي بلک هاوک و سامانه موشکي است که بحرين از واشنگتن خريداري کرده است. رژيم بحرين از انگليس نيز صدا خفه کن اسلحه، اسلحه جنگي، ضدهوايي و تجهيزات مربوط به هواپيماهاي آموزشي دريافت مي کند. اين خود نشان مي دهد ادعاي غرب در حمايت از حقوق بشر و دموکراسي دروغ است. 

برچسب ها: سرکوب ، بحرین ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار