مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: 48 روستای هدف گردشگری در این استان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ نصیب نجفی  در نشست با فرماندار گرمی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین وزارتخانه های کشور ، راه و شهرسازی ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز توسعه روستایی کشور وظایفی برای دستگاه های اجرایی برای آبادانی روستاهای هدف گردشگری تعیین شده است.

وی روستای قلعه برزند بخش انگوت شهرستان گرمی را جزو روستاهای نمونه هدف گردشگری استان اردبیل دانست و گفت: برای ایجاد پارکینگ بین راهی ، توسعه و تعریض راه های روستایی ، جلوگیری از تخریب ساختار طبیعی روستاها ، اجرای طرح هادی و احداث پل در روستاهای هدف گردشگری استان برنامه ریزی می شود.

فرماندار گرمی هم در این جلسه با اشاره به 93 کیلومتر مرزی مشترک این شهرستان با جمهوری آذربایجان گفت: برنامه ریزی برای صدور فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی به خارج از مرزها ضرورت دارد.

محمود علایی نوار مرزی را فرصتی برای نشر پیام ها و عقاید اصیل و اعتقادی به خارج دانست و خواستار توجه مسوولان به این ظرفیت شد.

وی از اجرای طرح توسعه پایدار روستایی در گرمی در آینده نزدیک خبرداد و افزود: در هر یک از بخش های موران ، مرکزی و انگوت گرمی دو روستا به عنوان پایلوت در نظر گرفته شده که به موازات توسعه اقتصادی این روستاها نسبت به ارتقا و توسعه فرهنگی آنها اقدام خواهدشد/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.