مدرس مراکز دانشگاهی و تربیت معلم گرگان با تاکید بر اینکه عدم شناخت حقوق شهروندی یک نقیصه است، گفت: مردم باید به حقوق شهروندی خود شناخت پیدا کنند لذا ضرورت اهتمام به آموزش بیش از هر چیز دیگری نیاز جامعه است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمدعلی علیمحمدی عصر چهارشنبه در جمع اعضای خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت استان گلستان اظهار داشت: عمده‎ترین مشکل شهر گرگان تنوع قومیتی و بالتبع آن تنوع فرهنگ است و شاید بتوان گفت فرهنگ جامع و تعریف شده‎ای به عنوان فرهنگ گرگانی نداریم.

وی؛ وظایف شهروندی و به موازات آن حقوق شهروندی را یکی از نیازهای مهم جامعه عنوان کرد و افزود: برخی از مردم به دلیل اینکه با وظایف شورای شهر آشنایی کافی ندارند انتظارات و توقعات آنها برای مطالبه از حقوق خود کمرنگ است لذا باید مردم را با حقوق شهروندی‎شان آشنا کنیم تا همواره نسبت به حق خود مطالبه‎گر باشند.

 * اتلاف وقت مردم در زمان مراجعه به دستگاه‎های خدمت‎رسان یک معضل اجتماعی است

 این فعال فرهنگی با بیان اینکه آموزش شهروندی باید به عنوان یک اولویت، مورد توجه قرار بگیرد، اذعان کرد: معضلات و مشکلات زندگی شهری در ابعاد مختلف برای آحاد شهروندان قابل لمس و مشخص است و این موضوع قطعا از منظر دقیق صاحبنظران و متخصصان مشخص‎تر جلوه می‎کند بنابراین لازم است با فراهم کردن سازوکارهای شناسایی و دسته‎بندی مشکلات راهکاری برای برون‎رفت آن اندیشیده شود.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: مشارکت، همکاری و استفاده از نظرات اقشار و صنوف مختلف حتی بهره‎گیری از نظرات ساکنان محلات می‎تواند برای دستیابی به راه‎حل‎های مناسب و منطقی راهگشا باشد.

وی اتلاف وقت و سردرگمی شهروندان در زمان مراجعه به دستگاه‎های خدمت‎رسان را یکی از معضلات شهری و اجتماعی برشمرد و متذکر شد: مدیریت شهری ایجاب می‎کند برای سهولت و تسریع در امور شهروندان، برخی از اموری که امکان واگذاری به بخش خصوصی و یا دفاتر پیشخوان شهری وجود دارد، اقدام کنند.

 * مشکلات آپارتمان‎نشینی و ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

 مدرس مراکز دانشگاهی و تربیت معلم در گرگان با بیان اینکه کلام وحی، آموزه‎های دینی، احادیث و روایات به جزئی‎ترین مسائل زندگی بشری برای سبک زندگی اسلامی پرداخته است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی در آیات قرآن و در کلام بزرگان دین اشاره شده اما عدم مطالعه و آگاهی سبب شده گاهی اوقات دچار مشکلات و سردرگمی شویم.

علیمحمدی فاصله گرفتن از معماری اسلامی و روی آوردن به سبک زندگی غربی را در عدم توجه به سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: خانه باید محلی برای آرامش روح و روان انسان باشد اما مشکلات آپارتمان‎نشینی و کشمکش‎های حاصل از آن ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی را برحسته‎تر می‎کند.
برچسب ها: شهروندی ، گرگان ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.