رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر از پیدا شدن یک شئ تاریخی در زمین یک کشاورز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید حسین موسوی‌نسب در شوشتر از پیدا شدن یک شی تاریخی در زمین یک کشاورز در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این شی تاریخی و قدیمی طی شخم‌زدن یک کشاورز در زمین کشاورزی پیدا و به میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان تحویل داده شد.

موسوی درباره نحوه پیدا شدن این شی تاریخی در شوشتر گفت: این شی در محدوده شهرک شهید مدرس توسط کشاورزی که در حال شخم زدن زمین خود بوده پیدا و به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تحویل داده شده است و در حال حاضر در اختیار این اداره قرار دارد.

وی در مورد شکل ظاهری این شی پیدا شده افزود: این شی بیشتر شبیه کیف بوده و از جنس سنگ صابون است و بدون هیچ‌گونه آسیبی به اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر تحویل داده شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر در ادامه تصریح کرد: در یک طرف این شی تصویر دو مار در هم تنیده دیده می‌شود و در سمت دیگر آن خطوطی است که احتمال می‌رود طرح نقشه قدیمی باشد.

موسوی بیان کرد: این شی طی مراحل قانونی در حال حاضر در اختیار میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان قرار داده شده و پژوهش‌های ابتدایی بر روی آن انجام شده است.

وی در مورد پژوهش‌های انجام شده بر روی این شی افزود: طی بررسی‌های اولیه مشخص شده که این سنگ شبیه اشیای پیدا شده در شهرستان جیرفت بوده که بر همین مبنا قدمت آن 50 هزار سال تخمین زده شده است.

موسوی تصریح کرد: این شی نمونه نادری در استان خوزستان است که هم اکنون در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان نگهداری شده تا در اختیار اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شوشتر خاطر نشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده بر روی این شی احتمال می‌رود این شی یک سنگ وزنه باشد./س
برچسب ها: کشف ، شی ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.