مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقی گفت: افزايش طرح هاي تحقيقي ـ ترويجي را باید یکی از عوامل موثر در تولید محصولات قلمداد نمود.

علی رُخ افروز در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بين مديريت بهبود ترويج و مرکزتحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي استان افزود: اين روند مي تواند به ارتباطي ناگسستني تبديل و نتايج آن با تاثيرگذاري در توليد محصول، عيان شود.

وي تصریح کرد: نتایج تمامی تحقیقات اجرا شده در مرکز تحقیقاتی استان توسط بهره برداران به مرحله اجرا می شود.

رُخ افروز ادامه داد: يکي از برنامه هاي مهم مديريت ترويج تحت عنوان روز مزرعه محققان با حضور در کنار بهره برداران، يافته هاي خود را به آنها انتقال مي دهند.

مدير هماهنگي ترويج سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقی یادآور شد: سيب زميني، پياز، گندم، کلزا، گلرنگ، درختان ميوه، آفات و بيماري ها بيشترين تحقيقات در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار داشت: تلاش سازمان بر اين اصل استوار بوده تا با گسترش تعامل خود با مراکز علمي و آموزشي و امضاي تفاهم نامه هاي مختلف با دانشکده هاي کشاورزي استان مسير تحقيقات و پژوهش هاي علمي در بخش کشاورزي را هموار سازد.

رُخ افروز تاکید کرد: سازمان از طرح هاي تحقيقي و ترويجي، علمي و پژوهشي که افزايش توليد، کاهش قيمت تمام شده محصولات، توليدمحصول سالم، افزايش راندمان و استفاده بهينه از آب کشاورزي حمايت نموده و با ارایه تسهيلات مالي تلاش دارد به سمت توسعه پايدارکشاورزي حرکت نمايد./س

برچسب ها: تولید ، محصول ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.