مدیر رادیو قرآن و سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه چهارشنبه 8 خردادماه در جلسه ای چگونگی تعامل رادیو قرآن و سازمان اوقاف در پوشش برنامه های سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را بررسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن وحسن ربیعی مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه طی جلسه ای که در رادیو قرآن برگزارشد چگونگی تعامل پوشش رسانه ای هرچه بهتر سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را بررسی کردند.     
سخنگوی سازمان اوقاف و امور خيريه امروز چهارشنبه 8 خردادماه در جلسه هم اندیشی با مدیرشبکه رادیو قرآن گفت:  تمامی مسئولان كشور در رابطه با اطلاع‌رسانی مسابقات بين‌المللی قرآن و تبليغ و ترويج فرهنگ قرآنی نقش دارند و اطلاع‌رسانی اين مسابقات تنها منحصر به سازمان اوقاف و امور خيريه نیست. 
حسن ربيعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين كه مسابقات بين‌المللی قرآن كريم متعلق به نظام جمهوری اسلامی و كل كشور است، گفت: تمامی مسئولان كشور و همچنين جامعه قرآنی در رابطه با اطلاع‌رسانی مسابقات قرآن و تبليغ و ترويج فرهنگ قرآنی نقش دارند و اطلاع‌رسانی اين مسابقات تنها منحصر به سازمان اوقاف و امور خيريه نمی‌شود و در این بین رسانه نقش بسزایی دارد و رادیو با توجه به اینکه همیشه همراه افراد است می تواند بیشترین اثرگذاری را داشته باشد. 
وی در ادامه بیان کرد: رسانه ملی بخصوص رادیو تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است، اما توقع می رود  كه این رسانه در حوزه مسابقات بین المللی قرآن کریم  فعاليت خود را توسعه داده و اين رويداد بزرگ قرآنی در جهان را که متعلق به نظام جمهوری اسلامی و كل كشور است، در سطح بالاتری پوشش دهد. 
وی با اشاره به انتخابات رياست جمهوری و لزوم خلق حماسه سياسی از سوی مردم، عنوان كرد: رسانه اکنون درگیر بحث انتخابات است هرچند که بايد رسانه‌ها و به ويژه رسانه ملی انتخابات رياست جمهوری را به عنوان يك حماسه سياسی مورد توجه ويژه قرار دهند و اطلاع‌رسانی شايسته در اين زمينه داشته باشند، اما در كنار آن توقع می رود  كه مسابقات بين‌المللی قرآن به عنوان حماسه معنوی و اخلاقی كه برگرفته از قرآن است نيز مورد توجه ويژه رسانه‌ها قرار گيرد. 
مديركل روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: در بخش تبلیغات نیز علاوه بر پخش تيزرهای تبليغاتی مسابقات كه از امروزچهارشنبه، 8 خردادماه، آغاز می‌شود، كارشناسان قرآنی و برگزاركنندگان مسابقات بين‌المللی قرآن نيز از طریق رسانه به تبيين اهداف و سياست‌های مسابقات بين‌المللی قرآن كريم برای مردم و جامعه قرآنی می‌پردازند. 
حسن ربیعی يادآور شد: رسانه‌ها نبايد تنها به مسائل كمی و كيفی مسابقات بين‌المللی قرآن بپردازند، بلكه بايد در كنار مسابقات، از ظرفيت اين مسابقات استفاده كرده و مطالبات مقام معظم رهبری را نیز تحقیق بخشد.
 در ادامه این جلسه محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن؛ با اشاره به این موضوع که مسابقات بین المللی قرآن کریم بستری برای وحدت آفرینی و همبستگی بین مسلمانان جهان است گفت:  سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که از 10 تا 17 خردادماه، در تهران برگزار می شود فرصتی برای  همبستگی و وحدت بین مسلمانان است. 
وی افزود: رادیو قرآن چون گذشته آماده است تا در عرصه اطلاع رسانی و پوشش خبری و پخش تلاوت ها و سخنرانی ها در طول برگزاری سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت زنده و مستقیم همراه سازمان اوقاف و امور خیریه باشد. 
مدیر رادیو قرآن در ادامه گفت: این شبکه رادیویی به همت گروه محافل و مسابقات قرآنی، افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را در روز جمعه10خردادماه و همچنین اختتامیه این مسابقات در 17 خردادماه به صورت زنده و مستقیم  تقدیم شنوندگان می کند .
وی در پایان یادآور شد: علاوه بر پخش زنده مراسم افتتاحیه و اختتامیه مسابقات، تمامی رقابت‌ها طی یک هفته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن به صورت زنده و مستقیم از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود و بر اساس جدول زمانبندی رقابت ها  پیش خبر و رویدادهای مهم مسابقات و تحلیل قرائت متسابقان در برنامه های مختلف از جمله رویدادهای قرآنی، 114 ثانیه با رویدادهای قرآنی، بشری و مهرتابان  به اطلاع شنوندگان رادیو قرآن می رسد، به خصوص اینکه این دوره از مسابقات هم‌زمان با خلق حماسه سياسی انتخابات یازدهمین  دوره ریاست جمهوری برگزار می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.