جلیلی در مسجد شهید بهشتی:

گفتمان انقلاب اسلامی و خودباوری کلید پیشرفت ایران است

سعید جلیلی با بیان اینکه باید در مسیر پیشرفت و عدالت دو نکته مهم را رعایت کنیم گفت: تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی و خودباوری ملت از نکات بارز و قابل توجه برای آزادسازی ظرفیت ملت ایران و توسعه پیشرفت و عدالت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز بعدازظهر با حضور در مسجد شهید بهشتی خیابان نبرد شمالی گفت: کسانی که امروز به دشمنی پیامبران خدا برخاسته‌اند در خالقیت خداوند بحثی ندارند لذا بحث‌ آنها این است که همان چیزی را که آنها در جهان می‌گوید باید انجام شود و در نهایت آنها می‌خواهند تعیین تکلیف کنند، لذا انقلاب اسلامی ما بر این سخن آنها "نه" بزرگی گفت و این "نه" گفتن ملت اعتقاد بر ربوبیت الهی بود.
 
وی افزود: هنگامی که به پیشرفت ایران در طول 34 سال اخیر می‌نگریم مشاهده می‌کنیم به هر میزانی که رب الله گفتیم مسیر پیشرفت برای ما باز شد.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات با اشاره به گفتگوی  ایران با قدرت‌های جهانی تاکید کرد: آنها در نشست‌های مشترک با ایران به صراحت عنوان کرده‌اند که شما از مواضع خود کوتاه بیایید و ما نیز موضع دیگری خواهیم گرفت لذا دعوای آنها دعوای هسته‌ای نیست، دعوای آنها بر سر رب‌الله است.
 
جلیلی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با پافشاری بر آرمان‌های خود توانسته است موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.
 
وی با اشاره به نقش ایران در حل مسائل و مشکلات جهانی تصریح کرد: مقامات آمریکایی در چند مصاحبه اعتراف کردند که بسیاری از مسائل جهانی بدون حضور ایران حل نمی‌شود و ایران یک قدرت مهم در منطقه است که این سخنان آنان نیز اقتدار برتری جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: امروزه تمام تلاش دشمنان ما این است که با استفاده از رسانه و ماهواره به ملت ایران بفهمانند که آنها در نقطه ضعف قرار دارند تا ملت ایران را از تصمیم باز دارند.
 
جلیلی با بیان اینکه امروز در منطقه ایران دارای بیشترین  امنیت است، ادامه داد:‌ مسیر پیشرفت ملت ما بسیار فراتر است و ما باید بتوانیم این مسیر را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.  
 
وی با بیان اینکه باید در مسیر پیشرفت و عدالت دو نکته مهم را رعایت کنیم گفت: تکیه بر گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی و خودباوری ملت از نکات بارز و قابل توجه برای آزادسازی ظرفیت ملت ایران و توسعه پیشرفت و عدالت خواهد بود.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کسی که در راس دولت قرار می‌گیرد باید از تمام ظرفیت‌های ملت استفاده کند، به خصوص از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آحاد هر یک از جامعه ما که ما را از مشکلاتی همچون انحراف دور می‌کند.  
 
جلیلی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی و اجرایی باید با الهام گرفتن از گفتمان انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی که نمونه آنرا در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم پیشرفت و عدالت را گسترش دهد.  
 
وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نباید مانع آزادسازی ظرفیت‌ها شوند بلکه باید مشوق آزادسازی آنها باشیم.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اکنون در کشور چند مشکل اساسی همچون گرانی، بیکاری و مسکن وجود دارد اظهار داشت: اگر ظرفیت‌های خود را به طور صحیح مدیریت کنید هیچگونه شاهد بروز این مشکلات در کشور نخواهیم بود.
 
جلیلی تاکید کرد: ما می‌توانیم در کشور شرایطی را فراهم آوریم تا نوجوانان و جوانان ما نه تنها دنبال کار نباشند بلکه به عنوان یک کارآفرین شناخته شوند. 
 
وی با تاکید بر نقش تولید در گسترش پیشرفت و عدالت گفت: هر میزان تولید افزایش پیدا کند کالا زیاد می‌شود لذا هر چقدر میزان تقاضای کالای تولیدی افزایش پیدا کند نقدینگی کم می‌شود و این موضوع رابطه مستقیم با تولید و اشتغال دارد.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از عملکرد دولت در زمینه کنترل واردات در کشور گفت:‌ در سال گذشته دولت به میزان 11 میلیارد دلار کالای اساسی در کشور وارد کرد به طوری که تمام این کالاهای وارداتی نیز پتانسیل تولید در کشور را داشتند و این نقطه ضعفی برای دولت بود.  
 
جلیلی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی وارد کردن ارز در کشور به دشواری صورت می‌پذیرد اظهار داشت: در سال 90 دولت 39 میلیون دلار صرف واردات چوب بستنی کرد لذا ما می‌توانستیم به جای 39 میلیون دلار خارج کردن ارز تعداد زیادی شغل در کشور ایجاد کنیم.  
 
وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ ساز و کار به این شکل نبود ادامه داد: در زمان جنگ سازوکار خود را تغییر دادیم و با تفکر بسیجی توانستیم تمام نیروهای دشمن را شکست داده و پیروز شویم.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز در کشور باید سازوکاری متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی ایجاد کنیم،‌ بیان داشت: با ایجاد این سازوکار نیز ظرفیت‌های کشور منحرف نخواهد شد بلکه پیشرفت واقعی را در کشور رقم خواهد زد.
 
جلیلی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور گفت: دولت در هر ماه 2800 میلیارد تومان یارانه به  مردم پرداخت می‌کند به طوری که هم اکنون در کشور 23 نفر 11 هزار میلیارد تومان بدهکار هستند لذا با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم 6 نفر نخست این تعداد نیز هیچکدام از افراد تولید کننده نیستند و همگی دلال‌اند.
 
وی با بیان اینکه باید به این موضوعات در دولت آینده توجه ویژه‌ای شود، اذعان داشت: اگر ملت با تفکر بسیجی کشور را اداره کند و همچنین سازوکارها را مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری و گفتمان انقلاب تنظیم کند دیگر شاهد این مشکلات نخواهیم بود.  
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد:‌هر کسی که به عنوان منتخب مردم شد باید با قدرت این مشکلات را پشت سر بگذارد و مسیر جدیدی را برای گسترش پیشرفت و عدالت انتخاب کند.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: جلیلی ، مسجد ، بهشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار