الشروق تونس پرده برداشت که برای آموزش جوانان و اعزام آنها به سوریه اردوگاه های آموزشی در تونس و لیبی ایجاد شده است که افراد را در مقابل دریافت پول جذب و پس از آموزش به سوریه اعزام می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه، روزنامه الشروق تونس فاش کرد باندهای تروریست پایگاه هایی برای آموزش تروریست ها در لیبی و تونس جهت اعزام آنها به سوریه از طریق ترکیه ایجاد کرده اند. به نوشته این روزنامه این باندها که دلالان صنعت تروریسم به شمار می روند در مقابل اعزام هر تروریستی که جذب می کنند بیست و پنج هزار دلار دریافت می کنند.

الشروق نوشت آموزش فنون جنگی به جوانان تونسی و جذب آنها برای اعزام به سوریه در مقابل دریافت مبالغ مختلفی انجام می شود که به تخصص هر شخص بستگی دارد. یکی از اردوگاه هایی که اینگونه آموزش ها در آنها انجام می شود در فاصله یکصدو پنجاه کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی و پشت منزل یکی از سفرای آفریقایی قرار دارد و اردوگاه دیگری در حومه طرابلس قرار دارد.

الشروق افزود هر جوان تونسی شش هزار دینار در لیبی تحویل می گیرد و پس از سفر به انتاکیه در ترکیه قسط دوم به خانواده اش در تونس پرداخت می شود.

به نوشته الشروق یکصد و پنجاه نفر در هفته جاری عازم سوریه خواهند شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار