شهردار دماوند گفت: تهیه و نصب سازهای مناسب تبلیغاتی در سطح شهر دماوند فضای مناسب و برنامه ریزی شده ای را در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار می دهد.

مرتضی همتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، 36 نقطه از شهر دماوند برای نصب سازه های تبلیغات انتخاباتی مکان یابی شده است.

وی ادامه داد: این سازه ها از جنس کارتون پلاس و بنر بوده که در فضاها به صورت عادلانه در اختیار کاندیداهای انتخابات شورا، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری قرار می گیرد.

همتی اضافه کرد: طبق ماده 62 آیین نامه اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر در خصوص فعالیتهای انتخاباتی هر گونه دیوار نویسی ممنوع است که در این راستا، نصب سازه بسیار مؤثر خواهد بود.

شهردار دماوند افزود: این سازه ها در مکانهای مهم و پرتردد شهر همچون میادین اصلی شهر، بلوارهای پرتردد، مساجد، تقاطع های اصلی شهر و... نصب خواهد شد و از ستادهای انتخاباتی کاندیدها درخواست می شود در فضاهای رسمی و مجاز تبلیغات کنند و سطح شهر را آلوده نکنند.

وی ادامه داد: این سازه‌ ها به صورت یکبار مصرف مورد استفاده قرار می ‌گیرد و شهرداری دماوند ظرف 48 ساعت پس از برگزاری انتخابات، تمامی این سازه ‌های موقت را جمع ‌آوری می کند.

همتی تصریح کرد: البته با توجه به تشکیل ستاد امحاء در شهرداری دماوند، تبلیغاتی که مقایر با قوانین تبلیغات انتخاباتی باشد جمع ‌آوری می شود.

شهردار دماوند گفت: این شهرداری پیرو اقدام شایسته سال گذشته در خصوص تأمین سازه مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخابات، با توجه به برگزاری سه انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، نخستین میان دوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا این مهم را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای حفظ مناسب منظر شهری و پیشگیری از آلودگیهای بصری ناشی از تبلیغات بدون برنامه صورت می گیرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.