صدها تن از کارمندان بزرگ ترين خط هوايي فرانسه در مخالفت با سياست هاي رياضتي در فرودگاه پاريس اعتصاب کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ کارمندان معترض خط هوايي ايرفرانس خواستار توقف اصلاحات کارگري در شرکت شدند. اتحاديه هاي کارگري مدعي هستند اصلاحات کارگري مترادف با سياست هاي رياضتي شده است. سرژ نيبلان فعال کارگري مي گويد کاهش بودجه شروع شده است و در ازاي هر کارمندي که بازنشسته مي شود يا دست از کار مي کشد هيچ کس استخدام نمي شود. اين سياست ها در دولت پيشين آغاز شد و الان ايرفرانس و فرودگاه پاريس آن را ادامه مي دهند. اين در حالي است که مقامات ايرفرانس بر ادامه طرح نوسازي موسوم به «تغيير 2015» تاکيد مي کنند.

طرحي عظيم که به ادعاي مسئولين قدرت رقابت ايرفرانس را افزايش مي دهد و عملکرد آن را در مسيرهاي کوتاه و متوسط ارتقا خواهد داد. مسئولان براين باورند که اجراي اين طرح موجب افزايش تقاضاي بليط هاي اين شرکت مي شود، اما اتحاديه هاي کارگري معتقدند اجراي آن نتيجه عکس مي دهد  و حدود ده هزار فرصت شغلي که منحصر به خدمه پروازي نمي شود به خطر خواهد افتاد.  ميشل استامبولي  از اعضاي اتحاديه هاي کارگري مي گويد بعدازظهر به کارگري زنگ مي زنند و از او مي خواهند که فردا صبح به فرودگاه بيايد.

 فرداي آن روز او را فقط براي يک پرواز استخدام مي کنند و تا پرواز بعدي که معلوم نيست کي باشد به او هيچ دستمزدي نمي دهند. اتحاديه هاي کارگري دولت را به سبب پاسخگو نبودن در مقابل خواسته هاي خود مقصر مي دانند. صدها کارمند اير فرانس بر اين باورند که طرح تغيير 2015 کيفيت خدمت رساني به مسافران را بهتر نمي کند و صرفاً شرايط کاري پرسنل بد تر مي شود.

برچسب ها: اعتصاب ، فرانسه ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار