بعداز ظهر امروز وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر دفاع تانزانیا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " شمس وداي ناهودا " وزير دفاع و سرويس ملي تانزانيا كه براي حضور در نشست بين‌المللي سوريه با شعار "  راه حل سياسي – ثبات منطقه اي " در تهران به سر مي‌برد بعد از ظهر امروز با " علی اکبر صالحي " وزير امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
در اين ديدار وزير دفاع تانزانيا ضمن تقدير از تلاش‌هاي كشورمان براي کمک به یافتن معقول‌ترين راه‌حل از طريق مذاكرات براي بحران سوريه بر ضرورت گسترش همكاري‌هاي بين كشورها براي تسريع در توسعه همكاري‌ها و جلوگيري از بروز بحران‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي تاكيد کرد.
 
شمس وداي ناهودا كه خود را از نوادگان شيرازي‌هاي ايراني مهاجر به شرق آفريقا مي‌داند خواستار توسعه هرچه بيشتر همكاري‌هاي فيمابين دو كشور در زمينه صنعت، معدن، راهسازي و ساختمان‌سازي به ويژه ميان بخش‌هاي خصوصي دو كشور شد.
 
وزير امورخارجه كشورمان ضمن تشكر از حضور هيات تانزانيایی در نشست بین‌المللی سوریه اظهار داشت : بحران در سوریه از طریق گفتگو و مذاکره قابل حل است و مداخله کشورهای خارجی و حمایت تسلیحاتی از گروه‌های افراطی صرفاً باعث پیچیدگی و گسترش دامنه ویرانی در این کشور خواهد شد.   
 
در این دیدار صالحی همچنین بر آمادگي كشورمان برای توسعه همكاري‌ها در تمامي زمينه‌ها با تانزانیا تاكيد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اجلاس ، سوریه ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار