مانور امداد و نجات در غار با حضور ورزشکار این رشته ورزشی طی روزهای 14 تا 16 خرداد در شهر مراغه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، چهارمین مانور سراسری امداد و نجات غارنوردی با حضور ورزشکار علاقه مند این بخش طی روزهای 14-16 خرداد در غار هامپیوپیل مراغه برگزار خواهد شد.

در ادامه گزارش آمده است با توجه به اینکه حوادث قابل پیشگیری است و در غارنوردی نیز این اتفاقات وجود دارد باید غارنوردان از بروز چنین مسائلی آگاه باشند و در زمان حادثه در اولین فرصت به کمک مصدوم بشتابند.

این گزارش می افزاید: اهدافی که در چنین مانورهایی دنبال می شود شامل تمرین جهت ساماندهی و هدایت تیم های امدادی در صورت حادثه تلاش برای تشکیل چند تیم آماده به منظور کمک رسانی به مصدوم یا مصدومان بالا بردن توان و دانش فنی نفرات شرکت کننده ایجاد هماهنگی و ارتباط  بیشتر با مراکز امدادی، تعریف عملیات علمی و نزدیک شدن به استانداردهای دنیا، فرهنگ سازی امداد و نجات و اهمیت آن، آماده سازی نقاط خطر ساز و حادثه خیز غار به منظور عملیات سازی بهتر است.

در ادامه گزارش آمده است: غارها مناطق شگفت انگیز و اعجاب آور هستند که علاقه مندان به این محل در آن غارنوردی می کنند اینکه فرد چقدر باید از محیط انجام این ورزش آگاهی کافی داشته باشد و در زمان رخ دادن حادثه چه کار باید صورت گیرد خیلی مهم است.

این گزارش می گوید: در غارنوردی فرد باید اطلاعات کافی از محل مورد غارنوردی داشته باشد و از امداد و نجات نیز شناخت مناسب داشته باشد.

در پایان گزارش خاطرنشان می شود: اینکه حوادث در کجای غار رخ می دهد مهم است  و مهمتر از آن اینکه زمان امداد رسانی به فرد مصدوم باد به موقع انجام شود./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار