در چارچوب تلاش ها به منظور يافتن راه حلي براي بحران سوريه، پايتخت ايران امروز ميزبان کنفرانسي بين المللي با شعار "راه حل سياسي، ثبات منطقه اي" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، در اين کنفرانس علاوه بر نماينده کوفي عنان دبيرکل سابق سازمان ملل متحد، وزيران امور خارجه عراق و الجزاير و نمايندگاني از چين و روسيه و شماري ديگري از کشورها مانند سودان و عمان و برخي کشورهاي آمريکاي لاتين حضور دارند. 

"حسين امير عبداللهيان" معاون وزير امور خارجه ايران گفت کنفرانسي که در تهران برگزار مي شود و آنچه طرفهاي بين المللي در کنفرانس ژنو-2 انجام مي دهند بايد شرايط مناسب را فراهم کند تا سوري ها بتوانند درباره آينده کشورشان تصميم بگيرند. وي هدف از برگزاري کنفرانس تهران را هموار کردن راه براي پايان دادن به خشونت و کمک به برگزاري انتخابات زير نظر بين المللي اعلام کرد. 

"حازم کلا"س گزارشگر شبکه تلويزيوني الميادين در گزارشي زنده از تهران گفت: "وزيران امور خارجه عراق و الجزاير و شماري از وزيران برخي کشورهاي آفريقايي از جمله وزير دفاع تانزانيا و شماري از نمايندگان کشورهاي آمريکاي لاتين و نمايندگان سازمان هاي بين المللي و منطقه اي در اين کنفرانس حضور دارند. در مجموع بيش از چهل کشور و سازمان بين المللي نمايندگان خود را به اين کنفرانس اعزام کرده اند. اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه پيامي به کنفرانس تهران فرستاده است که در اين کنفرانس قرائت خواهد شد. کوفي عنان فرستاده سابق سازمان ملل به سوريه و همچنين اکمل الدين احسان اوغلو دبيرکل سازمان همکاري اسلامي و بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد نيز پيام هايي به کنفرانس تهران ارسال کرده اند که در اين کنفرانس قرائت خواهد شد. نکته قابل توجه اين است که از طرف سوريه فقط دکتر عدنان محمود سفير اين کشور در تهران در اين کنفرانس شرکت کرده است و مخالفان سوري نيز نماينده اي در اين کنفرانس ندارند". 

گزارشگر الميادين درباره سفر هيئتي فرانسوي به تهران و ارتباط آن با اين کنفرانس گفت: "شايد نتوان سفر هيئت فرانسوي را به برگزاري کنفرانس درباره سوريه مرتبط دانست هرچند سفر مسئولاني از وزارت امور خارجه فرانسه به تهران مهم تلقي مي شود. رياست اين هيئت را مدير بخش خاورميانه و شمال آفريقا در وزارت امور خارجه فرانسه برعهده داشت. در پايان اين سفر، هيئت فرانسوي بر ادامه رايزني با تهران به ويژه در زمينه بحران سوريه تاکيد کرد. ايران نيز از فرانسه و به طور کلي از اروپايي ها خواست سلاح براي مخالفان مسلح سوري ارسال نکنند زيرا اين اقدام موجب مي شود تروريسم تا پشت درهاي کشورهاي اروپايي پيش برود". 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار