معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: سالانه افزون بر 10 هزار گفتمان دینی و تخصصی از سوی این سازمان در مساجد، حوزه های علمیه و دانشگاه ها برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ˈجواد موسوی هواییˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: سال گذشته افزون بر یک هزار و 200 مورد گفتمان دینی با موضوعات مختلف برای طلاب و دانشجویان برگزار شد.
وی بیان کرد: سال گذشته همچنین دوره های آموزشی مختلفی برای مبلغان زن و مرد،ائمه جماعات، هیات های مذهبی، مداحان، فرهنگیان ، اساتید حوزه علمیه و انجمن های اسلامی برگزار شد.
موسوی هوایی ابراز داشت: دانشجویان و طلاب در قالب گفتمان های دینی با مسایل روز ایران و جهان ، اسلام و انقلاب و همچنین مقوله های دشمن شناسی و جریان شناسی در تفکرات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب آشنا می شوند.
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در کنار برگزاری گفتمان های دینی در طول سال اقدام به اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف کشور می کند.
موسوی هوایی اظهار کرد: محرم و صفر گذشته با وجود محدودیت های اعتباری و هزینه ای بیش از 49 هزار نفر مبلغ دینی مرد و زن به سراسر کشور اعزام شد.
وی با بیان اینکه عملکرد سازمان تبلغیات اسلامی در زمینه اعزام مبلغ در سال گذشته حدود 9 هزار نفر بیشتر از سال های قبل بوده است، افزود: بیش از دو هزار نفر روحانی نیز به طور مستمر در بدنه خود سازمان مشغول فعالیت و تبلیغ مبانی دینی و اسلامی به جامعه هستند.
هوایی از فعالیت بیش از 450 مرکز تبلیغات اسلامی در کشور خبر داد و گفت: رویکرد اصلی در سازمان تبلیغات به ویژه معاونت پژوهشی و آموزشی تبلیغ محتوایی دین بر اساس مبانی عمیق و محکم دینی در سیره ائمه معصومین (ع) و قرآن کریم است.
وی یکی از شاخص های اساسی در زمینه برگزاری گفتمان ها و اعزام مبلغان دینی را مقابله با عرفان‎های کاذب و برخی مذاهب نوظهور و خطرناک از جمله وهابیت و بهائیت عنوان کرد.
وی با اشاره به شعار محوری امسال مبنی بر حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری ، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی تا زمانی که شعار های سال رویکرد فرهنگی ، تبلیغی و حتی اجتماعی دارد خود را پیشقدم در عرصه عمل و اجرا می داند.
وی گفت: زمانی که شعارهای سال محوریت و موضوعیتی در راستای وظایف و رسالت اصلی این سازمان ندارد نیز به عنوان بستر ساز ظاهر می شود.
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: منطق ولایت فقیه به عنوان مترقی ترین و مهمترین رویکرد و رکن در انجام وظایف و رسالت این سازمان در همه امور است./س
برچسب ها: گفتمان ، دینی ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.