200 هزار واحد مسكوني در بافت فرسوده كشور نوسازي مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت: 200 هزار واحد مسكوني در كشور در دستور بهسازي و نوسازي قرار گرفته كه از اين ميزان هشت هزار واحد در استان قزوين سهميه تعيين شده كه در صورت اسقبال مردم امكان افزايش آن نيز وجود دارد.

وي اظهارداشت: دولت، شهردار و مردم سه ضلع مهم در بافت فرسوده شهري هستند كه با تسهيلات دولتي، مشاركت بخش خصوصي و شركتهاي ساختماني و مالكان واحدها مي توان سرعت نوسازي را افزايش داد.

اين مسئول يادآورشد: روند پرداخت تسهيلات نشان مي دهد كه در سال گذشته نسبت به سال 87 شاهد رشد سه برابري بوده ايم كه قابل توجه است و نشان مي دهد بيشترين حجم نوسازي و بهسازي در سالهاي اخير صورت گرفته است.

وي افزود: از مجموع 72 هزار هكتار بافت فرسوده موجود در 471 شهر كشور تاكنون 9 هزار هكتار از مساحت اين بافت فرسوده در كشور بهسازي و نوسازي شده است.

اين مسئول بيان كرد: به ازاي هر واحد تخريبي بايد 3.2 واحد نوسازي و بهسازي شود كه در حال حاضر 235 هزار واحد مسكوني تخريب شده است.

كيان پور تصريح كرد: بافت فرسوده يك فرصت طلايي براي جذب جمعيت شهري است و بايد از اين فرصت مناسب و از تهديدي كه بافت فرسوده را مشكل ساز كرده از امكانات دولتي و تسهيلات ارائه شده براي نوسازي استفاده كنيم و با تجهيز خدمات شهري بتوانيم اسكان جمعيت جديد را براي جذب جمعيت در بافت فرسوده به طور گسترده فراهم كنيم.

وي تصريح كرد: با احياء بافت فرسوده مي توانيم از خالي شدن سكنه شهري در بافت هاي قديمي و فرسوده كه در هنگام بروز حوادث طبيعي مانند زلزله آسيب پذير هستند جلوگيري كنيم و نگذاريم اين بافت ها مخروبه شده و محل اسكان اتباع بيگانه شود.

معاون وزير راه و شهرسازي يادآورشد: در استان قزوين يك هزار و 212 هكتار بافت مسكوني فرسوده در شهرهاي قزوين، تاكستان و الوند وجود دارد كه طرح مطالعه شهر قزوين به پايان رسيده و در حال تصويب در كميسيون ماده پنج است كه پس از در اختيار قرار گرفتن آن توسط شهرداري كار بازسازي آن آغاز خواهد شد.

كيان پور اظهارداشت: كار بازسازي بافت فرسوده در شهرهاي الوند و تاكستان 50 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه تا پايان شهريور ماه به كميسيون ماده پنج خواهد رسيد تا توسط شهرداري اجرايي شود.

وي افزود: 9 هزار واحد مسكوني در برنامه نوسازي بافت فرسوده در سطح استان قرار گرفته كه 7600 واحد براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده كه 4700 واحد آن معادل 40 درصد نوسازي و بهسازي شده است.

كيان پور افزود: امسال برنامه ريزي لازم براي نوسازي و بهسازي 200 هزار واحد در بافت فرسوده كشور انجام شده كه براي اجراي آن شش هزار ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده است.

مجيد كيان پور معاون وزير راه و شهرسازي به همراه نادر محمدزاده رئيس سازمان راه و شهرسازي استان، محمد علمي رئيس سازمان عمران و مسكن سازان استان روز سه شنبه از بافت هاي فرسوده شهر قزوين در خيابان مولوي، راه آهن و مناطق جنوبي شهر بازديد كرد و در جريان روند بازسازي و بهسازي اين بافت قرار گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار