عمل به قانون و قانونگرایی از طرف کاندیداها، ستادهای تبلیغاتی، مردم و رسانه ها یکی از راه های خنثی کردن تهدیدات دشمنان است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رییس کل دادگستری استان فارس گفت : همه وظیفه داریم در راستای خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری، گام برداریم و رفتار کنیم.
ذبیح الله خداییان استان فارس برنامه ریزی گسترده دشمنان نظام اسلامی برای خدشه دار کردن حماسه سیاسی انتخابات ۲۴ خردادماه و لزوم همسو شدن تلاش ها برای خنثی کردن نقشه های دشمنان را یادآور شد.
وی با تاکید بر اینکه باید این باور در مردم تقویت شود که حتی یک رای هم در سرنوشت این کشور تاثیرگذار است، گفت: با اصلاح قانون انتخابات، تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در ماده ۳۴ گنجانده شد و این ستادها در فارس تشکیل شده است.
خدائیان با بیان اینکه اکنون در هیات اجرایی انتخابات نیز دستگاه قضایی در استان ها دو عضو دارد، از راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این شعب، بررسی و رسیدگی به پرونده تخلفات و جرایم انتخاباتی، در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.
رئیس شورای قضایی در استان با اشاره به تشکیل ۶۷ شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح استان فارس، ادامه داد: در قانون انتخابات بایدها و نبایدهایی داریم که رسانه ها در اطلاع رسانی این مسایل نقشی محوری برعهده دارند.
وی راه اندازی کاروان، استفاده از بلندگو خارج از محل ستادها و سخنرانی، نصب بنر و پلاکارد جز در محل ستادها، استفاده از امکانات شرکت ها و سازمان های دولتی و وابسته به دولت، حضور کارکنان دستگاه های دولتی در فعالیت های تبلیغاتی در ساعات اداری، الصاق عکس و پوستر و اعلان های تبلیغی روی علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای اماکن و سازمان ها را از جمله جرایم انتخاباتی دانست.

وی در ادامه گفت: تبلیغ علیه سایرکاندیداها، مخدوش کردن تبلیغات کاندیداها و سیاه نمایی و تشویش اذهان عمومی، تلاش در جهت کاهش مشارکت های مردمی و تشویق به تحریم انتخابات نیز از جمله مصادیق جرایم انتخاباتی است.

خداییان افزود: هرگونه فعالیت تبلیغاتی برای کاندیداها در خارج از زمان قانونی با هر وسیله و امکانی، ممنوع است و ارسال پیامک های تبلیغاتی با استفاده از زیر ساخت های عمومی فراهم شده، با هدف تبلیغ در زمانی خارج از زمان تعیین شده، منع قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: دستگاه قضایی به شکل مستقیم در رد یا تایید صلاحیت کاندیداها هیچ نقشی ندارد و تنها در پاسخ به استعلام ها براساس مدارک و شواهد موجود، انجام وظیفه می کند./س

برچسب ها: عمل ، قانون ، دشمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.