حدود پنج هزار نفر از آیین و سنت های مردم استان چهارمحال و بختیاری در جشنواره اقوام و طوایف ایران زمین در استان سیستان و بلوچستان دیدن کردند.

کارشناس امور نمایشگاه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره اقوام و طوایف ایران زمین، چهارم خرداد ماه در شهر سوخته استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
عباس یزدانی با بیان اینکه 20 هنرمند، صنعتگر صنایع دستی و جمعی از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  چهارمحال و بختیاری در این جشنواره حضور داشتند، افزود: برپایی سیاه چادر عشایری، غرفه صنایع دستی، نمایش موسیقی و رقص محلی، پخت شیرینی و غذاهای سنتی در دو بخش سالن نمایش و فضای باز از اقدامات انجام شده در این جشنواره بود .
وی افزود: 500 حلقه سی دی و یک هزار نقشه گردشگری جاذبه های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری به علاقه مندان و دیدار کنندگان از غرفه این استان ارائه شد .
یزدانی هدف از شرکت هنرمندان و صنعتگران استان چهارمحال و بختیاری در این جشنواره را معرفی آداب و رسوم، زندگی عشایری، صنایع دستی و جاذبه های استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد .
این جشنواره با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد./س
برچسب ها: جشنواره ، اقوام ، ایران ، آیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.