رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد و راه اندازی بانك ژن گياهي و جانوري در استان تاکید نمود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، منیری فر درگفتگو با خبرنگاران، با بیان اينكه در مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان می توان با تعریف ساز و کار مناسب نسبت به ايجاد و نگهداري و ذخاير ژنتيكي گياهي و جانوري اقدام نمود گفت: اين حرکت می تواند گامي بسيار مهم در صيانت و توسعه ارقام ژني و ايجاد ژرم پلاسم هاي منطقه‌يي باشد.

وي با اشاره به اهميت ایجاد بانک ژن در آذربایجان شرقی افزود: ايجاد بانك ذخاير ژنتيكي گياهي و جانوري در استان می تواند در مسیر اهداف حرکتهای ستاد پدافند غیرعامل موثر باشد.

دکتر منیری فر با تاکید به این مطلب که ايجاد بانك ژن گياهي و جانوري در استان می تواند فرصتي مغتنم به منظور توسعه و ارتقاي فعاليت‌هاي علمي و پژوهشي مرتبط اين مركز در سطح منطقه‌يي و بين المللي به شمار رود افزود: امیدوارم با هم افزايي فعاليت هاي تمام دستگاههاي نقش آفرين در اين موقعيت مهم، بتوانیم گامي مهم در حفاظت و بهره‌برداري بهينه از ذخاير ژنتيكي دامی و گیاهی استان و کشور داشته و قطعاً بانک ژن کمک زيادي به طبقه بندي و تعيين گونه و زيرگونه هاي جانوري در کشور نموده و موجب مي شود گونه ها را از خطر انقراض حفظ کنيم .

وي با اشاره به اینکه ضروري است که فرصتي ايجادکنيم تا آيندگان هم امکان تحقيق و پژوهش در زمينه گونه های دامی و گیاهی و نیز ارزشهاي زيستي اين مرز و بوم را داشته باشند افزود: لذا ايجاد بانک ژن در آذربایجان شرقی ضروري است./س

 

برچسب ها: ضرورت ، ایجاد ، بانک ژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.