رونمايي از ژنراتور ارتقا يافته 173 مگاواتي/اتلاف 10 ميليارد دلاري انر‍ژي در "نيروگاهها"

متخصصان كارخانه پارس گروه مپنا با انجام اقدامات مهندسي در زمينه اصلاح راندمان توربين موفق به ارتقاي ژنراتور گازي به 173 مگاوات شده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل مپنا امروز در مراسم رونمایی از ‍ژنراتور ارتقا يافته 173 مگاواتي گفت :شركت مپنا تاكنون حدود 3500 شغل مستقيم و 30 هزار شغل غير مستقيم ايجاد كرده است و در صنايع برق، نفت و صنايع ريلي فعاليت دارد كه همواره به دنبال ارتقاي و توسعه منابع انساني كارآمد بوده است.

وي افزود: متخصصان كارخانه پارس گروه مپنا با انجام اقدامات مهندسي در زمينه اصلاح راندمان توربين موفق به ارتقاي ژنراتور گازي به 173 مگاوات شده اند.

عباس علی آبادی ادامه داد: اصلاح راندمان توربین هاتمام نشدنی است و ما مسيري نا منتها در پيشرو داريم كه با ایجاد سازمان مناسب مهندسی و به كارگیری ظرفیت های تحقیقاتی اقدام به ارتقای راندمان این توربین ها كنيم.

علی آبادی گفت: اين ‍ژنراتور در دو فاز اصلاح و راندمان آن زياد مي شود كه فاز نخست آن انجام شده و راندمان به 173 مگاوات رسيده و برنامه داريم كه در فاز دوم راندمان اين ژنراتور به 185 مگاوات افزايش يابد.

وي با بيان اين كه راندمان نيروگاه هاي سيكل ساده بين 34 تا 35 درصد و در واحدهای تركیبی حدود ۵۰ درصد است تصريح كرد: ما بايد به دنبال ارتقاي راندمان نيروگاههاي سيكل ساده به 50 درصد باشيم.

وي با اشاره به برخي معضلات موجود در صنعت برق كشور گفت: اقتصاد صنعت برق اقتصادي دولتي است كه براي تداوم و پيشرفت اين صنعت بايد از اين وضعيت خارج شود.

وي اظهار داشت: با وجود افزایش قیمت ها و هزینه های تولید به دنبال افزايش نرخ ارز اما قیمت خرید کالا و تجهیزات ساخته شده در مپنا ثابت مانده است.

علي آبادي با اشاره به ارزش كار انجام شده در اصلاح راندمان نيروگاه ها گفت: اگر بر هر توربین ۱۰ مگاوات افزایش راندمان داده شود در ۱۰۰  واحد مجموعا یك هزار مگاوات بدون احداث نیروگاه به ظرفیت تولید برق كشور اضافه می شود كه علاوه بر صرفه جويي در هزينه هاي احداث در مصرف سوخت نيز صرفه جويي مي شود.

وي عنوان داشت: هم اکنون به طور متوسط سالانه 10 میلیارد دلار انرژی در نیروگاه های گازی کشور اتلاف می شود، در حالي كه اگر راندمان نیروگاه های برق کشور با نصب و راه اندازی فناوری سیکل ترکیبی به 50 درصد افزایش یابد 10 میلیارد دلار در مصرف گازوئیل صرفه جويي مي شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار